استوارنامه سفیر جدید ایران تسلیم رئیس جمهور ساحل‌عاج شد

«الحسن واتارا» در دیدار با سفیر جدید ایران در ساحل عاج، خواستار گسترش همه‌جانبه مناسبات بین تهران و ابیجان شد.

«امیرحسین نیک بین» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج بهمراه سفرای ژاپن، پاکستان، جیبوتی و نامیبیا، در کاخ ریاست جمهوری در ابیجان حاضر شدند و استوار نامه‌های خود را تسلیم الحسن واتارا رئیس جمهور ساحل عاج کردند.

سفیر کشورمان ضمن تسلیم استوارنامه خود، در خصوص مسائل دو جانبه با مقام عالی ساحل عاج گفتگو و تبادل نظر کرد.

الحسن واتارا ضمن تشریح شرایط مناسب سرمایه گذاری در ساحل عاج، از نماینده ایران خواست تا بستر لازم برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی فراهم شود.

امیرحسین نیک‌بین هم در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران، خبر از برگزاری دومین کمیسیون مشترک در آینده‌ نزدیک داد.

استوارنامه سفیر جدید ایران تسلیم رئیس جمهور ساحل‌عاج شد

گفتنی است که ساحل عاج از جمله کشورهای غرب آفریقا است که موقعیت مناسبی در حاشیه اقیانوس اطلس دارد و سرعت پیشرفت آن طی سال‌های اخیر چشمگیر بوده است. قرار گرفتن ساحل عاج در ریل پیشرفت باعث شده تا این کشور از حضور سرمایه‌گذاران خارجی استقبال کند.

در راستای رایزنی‌های وزارت خارجه کشورمان برای ارتقاء سطح مبادلات تجاری و گسترش روابط اقتصادی، «حجت‌الله عبدالملکی» در نشست وبیناری با «امیرحسین نیک‌بین»، ظرفیت‌های همکاری مجموعه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همتایان ساحل عاجی به خصوص همکاری در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در بخش دیگری از این گفت‌وگوی مجازی،موضوع ایجاد خط کشتیرانی در ساحل عاج و فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی به صورت ویژه بررسی شد.

کشورهای بنین، بورکینافاسو، جمهوری ساحل عاج، غنا، نیجریه، سنگال و کامرون از جمله مهمترین کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به «اِکُواس» هستند. باتوجه به سرعت بالای پیشرفت اقتصادی در این کشورها، فرصت سرمایه‌گذاری هم مهیاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار