سازمان بین‌المللی محافظت از خبرنگاران گفت طالبان رسانه ها را با محدودیت مواجه کرده اند.

انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان ام‌روز (پنج‌شنبه، ۱۲ حوت) در یک نشست خبری از اوضاع بد اقتصادی رسانه‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده است.

این نهاد از جامعه‌ جهانی می‌خواهد که در برابر چالش‌های رسانه‌ها در افغانستان خاموشی اختیار نکند.

عضوهای این نهاد از بانک جهانی نیز می‌خواهند تا ۵ میلیون پولی را که از بهر آگاهی‌دهی دسترخوان ملی به رسانه‌ها اختصاص داده شده بود، بپردازد.

احمد شاه پاینده، عضو انجمن ژورنالیستان و خبرنگار آزاد گفته است که پیشنهاد ما به جامعه‌ جهانی این است که از ۱ میلیارد پول‌های آزاد شده‌ افغانستان، سهم ژورنالیست‌ها و رسانه‌های افغانستان را نیز مد نظر بگیرند، تا با استفاده از آن بتوانیم حد اقل فعالیت‌های خود را از حالت بحرانی به حالت عادی برگردانیم.

از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی محافظت از خبرنگاران می‌گوید که حکومت طالبان با شکنجه و لت‌وکوب خبرنگاران افغانستان می‌کوشند تا محدودیت‌های را در پخش اطلاعات وضع کرده و رسانه‌های کشور را مدیریت کنند.

بنابر گفته‌های حجت‌الله مجددی رییس انجمن رسانه‌های آزاد افغانستان، طی دو هفته‌ گذشته دروازه‌های رادیو تجلی در ولایت میدان وردک بسته شد و خبرنگارانش مثل بقیه فردهایش به کار شاقه رو آوردند.

این در حالی‌ست که پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان‌ در افغانستان، رسانه‌های کشور زیر نظر طالبان با سانسور مواجه اند و وضعیت اقتصادی شمار زیادی از این رسانه‌ها نیز بحرانی است.

در آخرین مورد تلویزیون آیینه به نسبت مشکل‌های اقتصادی مسدود شد.

برچسب ها: طالبان ، رسانه ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.