فوق تخصص نوزادان گفت: یک نوزاد نارس ۲۵ هفته ای، بعد از ۴۵ روز بستری و انجام مراقبت‌های ویژه از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان مرخص شد.

دکتر فاطمه سبزواری گفت: ۲۷ دی ماه امسال، نوزاد، دختری با سن حاملگی ۲۵ هفته‌ای و با وزن ۷۹۰ گرم در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان به دنیا آمد.

به گفته او این نوزاد پس از انجام مراقبت‌های ویژه به مدت ۴۵ روز، ۱۱ اسفندماه جاری سالم از مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان مرخص شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص نوزادان، زنده ماندن این نوزاد را پدیده نادر عنوان کرد و گفت: در کشور‌های پیشرفته دنیا نوزادان بالای ۲۴ هفته جنینی شانس زنده ماندنشان کم است و در مراکز ما و با توجه به امکاناتی که وجود دارد معمولا نوزادان بالای ۲۸ هفته جنینی زنده می‌مانند.

او می‌گوید: به دلیل اینکه مادر این نوزاد مراقبت‌های خوبی در دوران حاملگی از طرف همکاران زنان و زایمان داشته، شانس زنده ماندن این نوزاد بیشتر بود.

دکتر سبزواری به همه گیری ویروس کرونا پرداخت و گفت: ما سعی کردیم این نوزاد را به صورت ویژه ایزوله کنیم و با تلاش‌های شبانه روزی پزشکان و پرستاران بخش نوزادان خوشبختانه این نوزاد دختر با حال خوب از بیمارستان مرخص شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار