طرح سه‌شنبه‌های مهدوی، انجام خدمات فرهنگی، اجتماعی و پزشکی به نیت سلامتی امام دوازدهم شیعیان است.

طرح سه شنبه‌های مهدوی، از ماه رمضان سال ۹۶ با هدف توزیع افطاری بین مردم آغاز شد. شهید امین آقابابا شیرازی و شهید محمد حسینی از پایه گذاران این طرح بودند که حتی پس از شهادتشان که در هفته دوازدهم طرح رخ داد، دیگر دوستان و پایه گذاران این طرح تصمیم گرفتند که هر سه شنبه به نیت سلامتی امام زمان (عج) خدماتی به مردم ارائه کنند. این خدمات شامل پذیرایی در پایان یک روز کاری در محل چهار راه ولیعصر تهران، ارائه خدمات اجتماعی، خدمات پزشکی رایگان و حضور امدادگران اجتماعی بوده است. 

حال با گذشت پنج سال همچنان این طرح به طور مستمر هر سه شنبه به همت خادمان آن در سراسر کشور اجرا می‌شود. این طرح ۳۰۰ شعبه فعال و هزار شعبه نیمه فعال دارد و بودجه آن کاملا مردمی بوده و با استفاده از نذورات و هدایای واریزی مردم و خیرین اداره می شود. 

خانم مهرسادات نبوی مسئول بانوان یویش سه شنبه‌های مهدوی می گوید: هر سه شنبه حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر خادم خانم و آقا در شعبه مرکزی فعالیت دارند. فعالیت‌ها فقط محدود به پذیرایی نیست. بلکه به مناسبت‌های مختلف کار‌های اجتماعی انجام می دهیم. مثلا در پویش آغوش بهشتی به مناسبت روز مادر کتابچه ای از تجربیات مادرانگی‌ خادمین به همراه پاپوش‌های دست دوز نوزاد را به بیمارستان بردیم و بین نومادران توزیع کردیم. یا در آخرین پویش گل مریم در روز تولد حضرت مسیح، پک‌هایی شامل گل و شکلات آماده کردیم و به منطقه مجیدیه تهران برده و بین عزیزان مسیحی توزیع کردیم. در پویش تبسم فرشتگان به مناسبت روز معلولین جشنی را در مدرسه‌ی بچه‌های معلولین برگزار کردیم.

در این پویش بزرگ اتفاقاتی هم رخ داده که نشان از توجه حضرت حجت (عج) به شرکت کنندگان در آن است. خانم نرگس چنگیزی مسئول روابط عمومی این پویش، در این خصوص گفت: سال گذشته ولادت حضرت زهرا (س) در حال توزیع هدایا در جلوی موسسه بودیم که آقایی جلو آمد و بعد از اینکه هدیه را دریافت کرد گفت من دو سالی هست که به دنبال کار هستم، این هدیه را با این نیت از شما میگیرم که کار پیدا کنم. دو هفته بعد مجدد همان آقا آمد و خبر شاغل شدنش را داد و از آن روز تا اکنون مبلغی را ماهانه برای کمک به پویش واریز می‌کند. 

البته شعبات دیگر سه شنبه‌های مهدوی در سراسر ایران نیز فعالیت‌های اجتماعی گسترده‌ای دارند. برگزاری پویش آب در محله‌هایی که بحران آب دارند، انجام امور جهادی، کارآفرینی و... دیگر مصادیق فعالیت‌های اجتماعی این پویش است. 

برچسب ها: امام زمان ، مهدویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار