منیر اکرم گفت حکومت موازی در برابر طالبان پذیرفته نیست و رابطه سازمان ملل با دولت سرپرست را برهم خواهد زد.

نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت پس از چهار دهه، اکنون فرصتی برای ارتقای صلح پایدار در افغانستان وجود دارد، زیرا یک دولت تمام کشور را اداره می‌کند و هیچ تهدیدی برای بقای آن وجود ندارد.

منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره افغانستان، هشدار داد که هرگونه تلاش برای ایجاد یک ساختار حکومتی موازی در برابر دولت طالبان احتمالاً غیرقابل قبول است و اعتماد و همکاری را که در حال حاضر بین یوناما و مقام‌ها در کابل وجود دارد، از بین خواهد برد.

 اکرم به اتحاد شش کشور همسایه افغانستان نیز اشاره کرد، اما گفت اهداف سیاسی مانند ایجاد حکومت‌ فراگیر تنها وظیفه افغانستان و مقام‌های این کشور است.

منیر اکرم گفت جامعه جهانی باید برای ایجاد ثبات در کشور و تضمین صلح پایدار در منطقه با رسیدگی به بحران عظیم انسانی و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی افغانستان تلاش کند. 

اکرم گفت امنیت همچنان یک نگرانی اصلی برای افغانستان و همسایه‌های این کشور است. 

منیر اکرم گفت بدون نام بردن از کشور خاصی گفت «هنوز هم برخی‌ها مایل‌اند تا با استفاده از خاک افغانستان برای ترویج تروریسم، از جمله علیه کشورهای منطقه، به‌ویژه در برابر پاکستان، ادامه دهند.»

اظهارات سفیر پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل در حالی صورت می‌گیرد که هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته و هنوز هم اساس مشروعیت داخلی آنها نیز مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.