دبیر شورای انقلاب فرهنگی گفت: ۵۰۰ هزار ظرفیت خالی برای جذب دانشجویان بین المللی از کشور‌های عراق و افغانستان داریم.

صد و پنجاه و نهمین جلسه از شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

سعیدرضا عاملی گفت:  ما ۲۶ نوع سهمیه داریم و شاید بیش از ۲۰ مصوبه مجلس و شورای انقلاب فرهنگی برای سهمیه‌ها داشتیم. مصوبات ناظر بر اقتضائات زمان خود بودند و قاعدتاً باید برای یک دوره زمانی خاص باشند.

کارشناسان می گویند که امروز تقاضا در برخی از سهمیه‌ها کاهش پیدا کرده است و باید متناسب‌سازی با شرایط کنونی نسبت به زمانی که در شرایط بعد از جنگ تحمیلی قرار داشتیم، انجام شود.

او گفت: به‌ هرحال خیلی زمانی برای تصمیم‌گیری نداریم؛ اما باید تصمیم‌گیری‌ها بر اساس پختگی، دقت و رعایت حقوق مردم و نسل ارزشمند ایثارگران باشد. ۵۰۰ هزار ظرفیت برای حضور دانشجو در دانشگاه‌های کشور از کشور عراق و افغانستان داریم. پس باید بتوانیم ظرفیت دانشجویان بین‌المللی را افزایش دهیم و الزامات و اقتضائاتی را فراهم کنیم.

به گفته عاملی در مبحث بومی گزینی، چرخش علمی در نقاط محروم انجام نمی شود. استان سیستان و بلوچستان ۹۱ درصد از دانشجویان را از استان خود می‌گیرد و تقاضا دارد که دانشجو از سایر مناطق وارد این استان شوند تا حرکت علمی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
آقای عاملی کمی تدبیر لطفا ! از شما بیشتر انتظار میره ! دانشگاههای خوب و درجه یک ایران ظرفیت خالی ندارند دانشگاههای رده دوم نیز مانند دانشگاه آزاد و......... خواهان ندارد پس عراق و افغانی کجا بروند ؟ قطعا دانشگاه آزاد که اعتبار لازم را ندارد !
آخرین اخبار