با توجه به افزایش میزان مصرف سرم تزریقی در موج ششم کرونا و کمبود آن ، دو شرکت داروسازی آستان قدس رضوی تمام ظرفیت خود را برای کمک به جبران کمبود این دارو به کار گرفته اند.

داروسازی ثامن و شیراز سرم، دو شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی هستند که تولید سرم تزریقی، یکی از حوزه‌های فعالیت آن‌ها است. این دو شرکت، تابستان امسال و درموج پنجم کرونا که کشور با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تامین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی مواجه شد، ظرفیت تولید خود را به حداکثر رساندند تا به سهم خود، درد و رنج بیماران را کاهش دهند.

 مجید طبسی مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: با هدف کمک به نظام بهداشت و درمان کشور و تامین نیاز بیماران، ظرفیت تولید سرم در داروسازی ثامن افزایش یافته و میزان تولیدات از ۳.۵میلیون بطری سرم در ماه، به حدود ۵میلیون خواهد رسید.

جابر مهدیار، رئیس هیئت مدیره شرکت شیراز سرم هم گفت: این شرکت در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود در حال تولید روزانه شش هزار بطری سرم برای تأمین نیاز‌های بیماران کشور به این محصول حیاتی است و با اجرای طرح بهره‌وری و افزایش تولیدات، ضمن سه شیفته کردن چرخه تولید، آمار تولید از سه هزار به هشت هزار بطری سرم در روز افزایش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.