امام جمعه بوشهر:

کلاس‌های تخریبی مدارس استان بوشهر باید برچیده شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۷۰۰ کلاس تخریبی در مدارس استان وجود دارد که باید در یک برنامه چهار ساله تمام کلاس‌های تخریبی برچیده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت ۸ اسفند روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی بیان کرد: آموزش و پرورش متصدی مهمترین زیرساخت ایجاد تمدن در جامعه است.

او افزود: اگر آموزش و پرورش به معنای واقعی کلمه هم در حوزه آموزش و هم در حوزه پرورش، دانش آموزان تراز علم و تراز انسانیت و دیانت تربیت کند، کشور دارای قدرت بالایی در عرصه علمی و شخصیت‌های والای انسانی در گستره جهانی می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان امروز دچار بحران آموزشی و پرورشی شده است ادامه داد: هم اکنون در عرصه آموزش در جهان یک نگاه قوی علمی وجود ندارد و بسیاری از کشور‌ها دچار پسرفت علمی شده اند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در کشور‌هایی هم که در حوزه آموزش علم موفق بوده اند در حوزه تربیت انسان‌های تراز مقام انسانیت دچار ضعف هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در عرصه تعلیم باید یک تحول جدی در آموزش و پرورش رخ دهد تا بعد از ۱۲ سال تحصیل در مدرسه و سپس تحصیلات عالی دانشگاهی، افرادی را تربیت کنیم که هم در تولید علم به مرجعیت علمی در جهان دست یابند و هم انسان‌هایی در تراز انفلاب اسلامی باشند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: برنامه‌های دانش آموز، خانواده و مدرسه تراز انقلاب طرح‌های بسیار حساب شده و خوب در آموزش و پرورش استان است.

امام جمعه بوشهر گفت: نوجوانان و جوانان استان دارای استعداد‌های خوبی هستند که فقط نیاز به توجه و امکانات دارند.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: تلاش کنید تا بعد از یک دوره چهار ساله یا ۸ ساله، استان بوشهر جزو پنج استان برتر کشور شود
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس تخریبی در استان وجود داشته است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شده است آمار کلاس‌های تخریبی به ۷۰۰ کلاس کاهش یافته است، اما باید با همکاری سازمان اداره کل نوسازی مدارس، بنیاد برکت، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یک افق ۴ ساله کلاس‌های تخریبی مدرس استان برچیده شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات زیرساختی را حل کند و شورای برنامه ریزی استان، فرمانداری ها، نیروگاه اتمی، مراکز تجاری و صنایع نفت و گاز باید در کنار دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: باید به معیشت معلمان و دبیران توجه ویژه‌ای شود تا آن‌ها بدون دغدغه مسائل مادی، به فعالیت علمی خود برسند.

او با بیان اینکه داش‌آموزان از نظر دینی، اجتماعی و خانوادگی نیاز به مشاوره دارند، اضافه کرد:راه اندازی خط تلفن اورژانس دانش آموزی (۱۵۷۰) از سوی آموزش و پرورش و ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها کار بزرگ و پسندیده‌ای است که من را خوشحال کرده است.

آیت الله صفایی عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمن در پی ایجاد بحران اخلاقی در جامعه است، برپایی و برگزاری کلاس‌های اخلاقی برای دانش آموزان ضروری است.

او گفت: کلاس‌های اخلاق دانش آموزی در شبکه شاد به عنوان یک ابتکار در استان می‌توان اجرا کرد که از آموزش و پرورش استان انتظار دارم این پیشنهاد را با کیفیت خوب عملیاتی کند.

امام جمعه بوشهر در پایان عنوان کرد: در سال‌های اخیر ستاد همکاری آموزش و پرورش استان و حوزه‌های علمیه رتبه اول کشوری را کسب کرده است که این مهم نشان از همراهی و تعامل مناسب بین این دو مجموعه تربیتی است.

همایش های ملی مدرسه و خانواده تراز انقلاب اسلامی در بوشهر برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این دیدار به مناسبت ۸ اسفند روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی بیان  کرد: شجره طیبه و صدقه جاریه نهاد امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر بنا نهاده شد که به روان پاکشان درود می‌فرستیم.

علی موحدی عنوان کرد: در راستای مصونیت بخشی فکری و معنوی به مدارس، تربیت دینی در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

او افزود: با حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، جهت دهی خوبی به فعالیت‌های آموزش و پرورش داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: فعالیت‌های متنوع فرهنگی و تربیتی در ۲۷ کانون فرهنگی،۱۹مرکز مشاوره، ۲۱ مرکز دارالقرآن و ۸ اردوگاه تربیتی در حال اجرا است.

موحدی گفت: یکهرار و ۵۰۰ مربی و معاون پرورشی و مشاور در مدارس استان اجرای طرح‌های مهمی همچون یاریگران زندگی و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) را برعهده دارند.

او گفت: خط اورژانس دانش آموزی با شماره ۱۵۷۰ در استان فعال است و خانواده‌ها، دانش آموزان و فرهنگیان می‌توانند رایگان از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر  با بیان اینکه در حوزه آموزش عملی نماز طرح مبین در استان در حال اجرا است، ادامه داد: دوره‌های آموزشی این طرح با همکاری مرکز تخصصی نماز قم و ستاد اقامه نماز استان برای مدیران مدارس و معلمان برگزار شده است.

موحدی با اشاره به معرفی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور عنوان کرد: یک هزار دانش آموز دارای استعداد قرآنی در استان شناسایی شده اند که در دارالقرآن‌ها به طور ویژه آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز با عنوان لاله‌های روشن در مدارس استان برگزار شده است، افزود: در این راستا، اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

او با اشاره به معرفی ۲۵ دانش آموز تراز استانی در اولین همایش دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: این طرح ابتکاری با همکاری دفتر نماینده، ولی فقیه در استان در سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

موحدی گفت: فراخوان همایش‌های ملی مدرسه تراز انقلاب و خانواده تراز انقلاب نیز به ابتکار و میزبانی استان منتشر شده است.

او در پایان تاکید کرد: استان بوشهر اولبن استانی از است که با تدوبن و عملیاتی کردن این سه طرح، پبوست عملی سند تحول بنیادین را اجرایی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.