مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت هلال احمر استان در برگزاری دومین تمرین پناهگیری و تخلیه اضطراری ویژه خانه‌های هلال در سال ۱۴۰۰ رتبه نخست را کسب کرد.

علیرضا میربهاءالدین  گفت: یکی از اهداف تاسیس و راه اندازی خانه‌های هلال آموزش افراد ساکن در شهر‌ها و روستا‌ها به‌منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، ارتقاء فرهنگ توجه به ایمنی و تاب‌آوری جوامع محلی، کمک به توانمندسازی افراد و جوامع محلی برای مواجهه با هرگونه شرایط اضطراری می‌باشد.

او  گفت: خانه‌های داوطلبی، تشکیل شده تا در گام نخست فردِ آماده، سپس خانواده آماده و درنهایت محله آماده در ‏برابر خطرات داشته باشیم تا بتوانیم خسارات ناشی از عوامل طبیعی و حوادث و بلایا را تا میزان زیادی ‏کاهش دهیم که در همین راستا با برنامه ریزی انجام شده دومین تمرین پناهگیری وتخلیه اضطراری در تمامی خانه‌های هلال فعال در استان توسط حوزه معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان و تلاش مسئولین شعب و همکاران، مربیان، مسئولین خانه هلال و اعضا آموزش دیده در خانه‌های هلال این امربه صورت بسیار مطلوب تحقق یافت و این استان موفق به کسب رتبه اول در بین استان‌های کشور شد.

علیرضا میربهاءالدین ضمن تبریک این موفقیت به کلیه همکاران، مربیان و همچنین مسئولین خانه‌های هلال استان که در جهت ارتقاء سطح کیفی وکمی آن تلاش کرده اند گفت: ارتقاء توانمندی‌ها و افزایش نشاط روحی و قابلیت‌های مشارکت داوطلبین در جامعه با بهره گیری از آموزش‌های همگانی و ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی میسر می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت:در مجموع ۲۴۰ خانه هلال تاکنون با حضور افراد داوطلب در شهرستان‌های استان راه اندازی شده است.

او می گوید: تمرین خانه‌های هلال سال ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ صبح روز ۵ دیماه، به مناسبت سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در ۶۹ خانه هلال منتخب با مشارکت ۳۷۲۳ نفر برگزار گردید. کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی از اهداف این مانور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار