مدیر کل دامپزشکی مازندران از آماده باش ۲ ماهه این اداره کل برای ایام نوروز و ماه رمضان خبر داد.

محمد حسن گلپایگانی گفت: با توجه به لزوم استمرار خدمات بهداشتی - نظارتی دامپزشکی مازندران در ایام نوروز ۱۴۰۱ و ماه مبارک رمضان اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به مدت ۲ ماه در حال آماده باش کامل برای نظارت و بازرسی اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت شبانه روزی می‌باشند.

با پیش بینی‌های انجام شده و احتمال استقبال مازندران از ۲۰ میلیون مسافر نوروزی دامپزشکی مازندران تلاش می‌کند تا با کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی سلامت مسافران و هم استانی‌های را با مصرف محصولات پروتئینی تامین کند.

بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز عرضه از ممله فصابی‌ها و مرغ فروشه‌ها، مراکز عرضه آبزیان، هتل‌ها، رستوران ها، واحد‌های پذیرایی، آلاچیق‌ها و هر مکانی که به نوعی از فرآورده‌های خام دامی استفاده می‌کنند از جمله اماکنی است که مورد هدف بازرسان بهداشتی دامپزشکی خواهند بود.

به گفته گلپایگانی برقراری کشیک‌های نوروزی به منظور بازرسی و ارائه خدمات در حوزه‌های تشخیص و درمان، نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده، کنترل و نظارت بر مراکز طبخ غذا هم در قالب اکیپ‌های مشترک با ستاد تسهیلات سفر استان انجام خواهد پذیرفت.

سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ به طور شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی، انتقادات و پیشنهادات برای اقدام قانونی بوده و همه ادارات نیز با استقرار کشیک نوروزی به صورت تلفنی و حضوری در خدمت مسافران نوروزی و هم استانی‌های می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار