سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در توسعه روابط با همسایگان، گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه روسیه، فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور فراهم شده است.

آقای کاظم جلالی روز چهارشنبه در ارتباط تصویری با استاندار آذربایجان شرقی به جایگاه ممتاز و ویژه استان آذربایجان شرقی در کشور و نقش محوری آن در روابط خارجی اشاره کرد و خواستار حضور فعال و با برنامه بازرگانان و تجار این استان در بازار روسیه شد.

 میزان واردات روسیه در سال گذشته میلادی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار بود و بخش عمده کالا‌های مورد نیاز این کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و سهم ایران از این بازار بزرگ متناسب با ظرفیت‌های کشورمان نیست و در سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی چهار میلیارد دلار رسید که باید تلاش کنیم تا این رقم را افزایش دهیم.

 در مقابل شناخت کافی از توانمندی‌های ما در روسیه وجود ندارد و لازم است دو طرف توانمندی‌ها و نیاز‌های همدیگر را معرفی کنند، جمهوری اسلامی ایران تحت سلطه هیچ کشوری نیست و سیاست خارجی ما براساس عزت، حکمت و مصلحت تعیین می‌شود و ما در رابطه با کشور‌های مختلف به دنبال منافع ملی خود هستیم.

تشکیل هلدینگ‌های اقتصادی برای تجمیع فعالیت‌های خرد بازرگانان در بازار روسیه و هم‌افزایی ظرفیت‌های صادراتی، تقویت امکانات لجستیک و حمل‌ونقل، استفاده از ظرفیت دریای خزر برای تسهیل ارتباط با بنادر روسیه، تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی در مسیر راهگذار شمال- جنوب و تسهیل و تسریع در صدور مجوز‌های بازرگانی از اقدامات ضروری برای گسترش مبادلات اقتصادی با روسیه است.

برای افزایش سهم خود از بازار بزرگ روسیه و حفظ این سهم، رعایت استاندارد‌های این کشور در حوزه مواد غذایی ضروری است.

 

برچسب ها: صادرات ، ظرفیت بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
همکاری با روسیه متجاوز معصیت و شرکت در جنایات اوست.