رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که به ادامه گفتگو‌ها با ایران در خصوص محتوای توافق هسته‌ای خوشبین است.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه جلسه شورای حکام برای بررسی به مسئله اوکراین، به مسئله مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت و اعلام کرد که مذاکرات با ایران در چارچوب مذاکرات توافق هسته‌ای در حال انجام است.

به گزارش العربی الجدید، گروسی در جمع خبرنگاران درباره مسائل باقیمانده با ایران گفت: «خوش بین و امیدوار هستم که پیشرفت در خصوص مسائل پادمانی باقی مانده با ایران دست یافتنی است , ما انتظار نداریم که این موضوع تا ابد لاینحل باقی بماند. گفتگو‌ها با ایران در خصوص محتوای توافق هسته‌ای ادامه دارد. تاکید می‌کنم که مسیر مذاکرات تحت تاثیر هیچ عملیات خارجی قرار نخواهد گرفت.»

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قصد سفر به ایران را دارد یا خیر، گفت که همه چیز ممکن است.

 گروسی در جلسه شورای حکام در خصوص درگیری‌های میان روسیه و اوکراین اعلام کرده بود که با توجه به وضعیت فعلی اوکراین، ارائه کمک کار آسانی نیست، وضعیت اوکراین پیچیده و درک آن دشوار است. با این حال ایمنی و امنیت برای تاسیسات هسته‌ای اوکراین بسیار مهم است و  انتظار نمی‌رود که روسیه به تاسیسات هسته‌ای اوکراین حمله کند.

او همچنین در خصوص نظارت بر تاسیسات هسته‌ای اوکراین گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی سیستم‌های نظارتی دارد که وضعیت اطراف تاسیسات هسته‌ای در اوکراین را رصد می‌کنند و بازدید‌های میدانی را ترتیب می‌دهند. در حال حاضر گفتگو‌هایی با روسیه و اوکراین برای بررسی امکان کمکی که آژانس ممکن است ارائه کند، در جریان است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
به این رحم نکنید
Germany
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
بیخود
آخرین اخبار