زینی وند به اهمیت سیل بند جیرفت در حفاظت از شهرستان‌های جنوب کرمان پرداخت و گفت رئیس جمهور در سفر به جنوب کرمان عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشت و مراتب آن را دنبال می‌کند.

 ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان کرمان، بعد از ظهر امروز ۱۱ اسفند ماه به ریاست علی زینی‌وند استاندار کرمان و با حضور معاونان عمرانی و توسعه مدیریت استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان‌های جنوبی برگزار شد.

در این جلسه پس از گزارش فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از اقدامات صورت گرفته، استاندار کرمان گفت: براساس مصوبات جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور، دستگاه‌ها با تلاش بیشتری، اقدامات بهسازی را دنبال کنند.

او همچنین با اشاره به ابلاغ اعتبار مربوط به جبران خسارت سیل در استان، تسریع در امضا و مبادله موافقت نامه‌های دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد تا دستگاه ها مناقصات خود را برگزار کنند.

زینی‌وند می گوید: تاکنون در مناطق سیل زده استان کرمان، حدود ۷۰ کیلومتر ترمیم و بازسازی سیل بند‌ها و احداث  آب بندهای حفاظتی صورت گرفته است و با نظارت فرمانداران، اجرای سیل بند‌ها و لایه روبی پل‌ها و روخانه‌ها ادامه می‌یابد.

او گفت: در ارتباط با پرداخت هزینه‌ها از محل اعتبارات تنخواه ابلاغی استانداری، ذیحسابی کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

استاندار کرمان از اهمیت سیل بند جیرفت در جلوگیری از خسارت به شهرستان‌های جنوبی یاد کرد و گفت: حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در سفر به جنوب کرمان، عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشتند و مراتب را نیز دنبال می‌کنند.

او همچنین از نظر مساعد وزیر نیرو برای تکمیل سیل بند جیرفت نام برد و گفت: آب منطقه، مسئول پیگیری این سیل بند تا رسیدن به نتیجه است.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز از تداوم فعالیت ماشین‌آلات در مناطق سیل زده جنوب نام برد و گفت: کمیته امداد، دام‌های خانواده‌های تحت پوشش آسیب دیده را تحویل داده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  نیز در حال تهیه دام برای دیگر دامداران آسیب دیده از سیل است.

او می گوید: اثاثیه منازل خانواده‌های آسیب دیده نیز در توافق بنیاد علوی در حال سفارش است و با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع می‌شود.

به گفته سعیدی اعتبارات بازسازی و ترمیم واحد‌های مسکونی مصوبه سیل اول نیز ابلاغ و ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض به حساب آسیب دیدگان واریز شده و کار تعمیر و بازسازی شروع شده است.

او می گوید: درخواست جبران خسارت سیل دوم نیز از سوی وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است تا اقدامات لازم برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده انجام گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: سرویس‌های بهداشتی تخریب شده در قلعه‌گنج و منوجان طبق گزارش فرمانداران در حال احداث است و در شهرستان رودبار جنوب با هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.