فرمانده انتظامی آبادان از دستگیری گردانندگان صفحات غیر اخلاقی با ۳۰۰ هزار دنبال کننده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان گفت:۲ خانم جوان ساکن در این شهرستان که از طریق اینستاگرام اقدام به انتشار محتوای غیر اخلاقی می‌کردند، توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

ب گفته این مقام انتظامی این افراد در صفحاتی با ۳۰۰ هزار دنبال کننده فیلم و عکس‌های غیر اخلاقی منتشر می‌کردند که بنا بر دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده جهت شناسایی عوامل انتشار دهنده مطالب، در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفته بود.

او گفت: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته، ایجاد کننده‌های پیج که اقدام به درج محتوای غیراخلاقی می‌نمودند شناسایی و به این پلیس احضار شدند و پس از رو به رو شدن با مستندات با اقرار کتبی نسبت به بزه انتسابی و حذف محتوا‌های منتشر شده گفتند: دیگر هیچ تصویر و یا فایل با محتوای مجرمانه را منتشر نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی آبادان به خانواده‌ها هشدار داد تا نظارت کافی را بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و از ورود و فعالیت آن‌ها را در صفحات غیر اخلاقی جلوگیری کنند.

سرهنگ زلقی از معرفی متهمان دستگیر شده به دادسرا خبر داد و گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را به سرعت از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

براساس ماده ۷۴۲ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی (قانون جرایم رایانه‌ای) هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا فساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی تعیین شده محکوم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.