سخنگوی هیات رئیسه مجلس ممنوعیت استفاده از توئیتر و یوتیوب را تکذیب کرده و گفت این موضوع در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار ندارد.

سیدنظام الدین موسوی شایعاتی مبنی بر مصوبه مجلس برای ممنوعیت تولید محتوا در توئیتر و یوتیوب را صراحتا تکذیب کرد و گفت: این موضوع در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی قرار ندارد.

به گفته موسوی تعدادی از نمایندگان مجلس ممکن است طبق قانون، طرح‌های مختلفی را تدوین و به کمیسیون‌های تخصصی پیشنهاد دهند، اما این مسئله به هیچ عنوان به معنی بررسی یا تصویب همه طرح‌ها در صحن مجلس نیست. طرحی را تعدادی از نمایندگان آن را تدوین کرده اند که برای بررسی به کمیسیون حقوقی ارجاع شده و در این کمیسیون نیز هنوز بررسی نشده است.

اخیرا طرحی با عنوان الحاق یک ماده به قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در مجلس اعلام وصول شده است که در صورت تصویب، تولید محتوا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییتر هم می‌تواند جرم تلقی شود.

براساس این طرح، هرگونه همکاری و تهیه محتوا برای پلتفرم‌های غیر مجاز، مجرمانه است.

در ماده الحاقی این طرح آمده است:

تبلیغ هرگونه کالا، خدمات و آثار هنری ایرانی از طریق شبکه ها، رسانه ها، بستر‌ها و پلتفرم‌های غیرمجاز (اعم از ماهوار‌های یا بر بستر پهن‌باند) که فهرست آن توسط کارگروه تخصصی ماهواره متشکل از نمایندگان سازمان صداوسیما، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دادستانی کل کشور هر سه ماه یکبار اعلام می‌گردد، ممنوع است. متخلف از این حکم حسب مورد به یکی از مجازات‌های درجه ۵ تا ۷ مقرردر مواد (۱۹) و (۲۰) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می‌شوند.

موسوی از رسانه‌ها خواست پیش از انتشار مطالب راجع به طرح‌هایی که مجلس بررسی می‌کند و درباره صحت و سقم اطلاعاتی که دریافت می‌کنند از هیات رییسه مجلس سوال کنند تا اطلاعات نادرست به افکار عمومی ارائه نشود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خبر فوری
۱۹:۰۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زهره فکور صبور، بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت. او در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفته بود که اگر به گذشته برگردد بازیگر نمی‌شود و انتخابش زندگی آرام و عادی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهره فکور صبور، بازیگر سینما و تلویزیون، درگذشت.

مراجع رسمی تاکنون اعلامی در خصوص علت مرگ این بازیگر جوان نداشته‌اند، اما در برخی از اقوال غیر رسمیِ رسانه‌ای گفته‌ شده که او بر اثر مسمومیت دارویی از دنیا رفته است. این اخبار در حالی است که جسد آن مرحوم به تازگی به پزشکی قانونی منتقل شده است و تعیین دقیق علت مرگ او پیش از بررسی‌های تخصصی امکان‌پذیر نیست.

زهره فکور صبور پیش از این در برنامه زنده‌رود شبکه استانی اصفهان در پاسخ به سؤال مجری برنامه گفته بود که اگر به گذشته برگردد ابداً بازیگر نخواهد شد، زیرا از کودکی به دنبال زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ بودم و اگر عقل آن موقع را داشتم ازدواج می‌کردم و بچه‌هایم را بزرگ می‌کردم، اگر روزی هم بچه‌دار بشوم نمی‌گذارم وارد این حرفه شود و می‌گذارم که برگردد به یک زندگی عادی.
آخرین اخبار