معاون عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدارس جدید و نوساز جایگزین مدارس سنگی استان می‌شود.

ادیب محمدی  گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح ملی مقاوم سازی ساختمان مدارس در مقابل حوادث و بلایای طبیعی انجام  شده  و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تجدید بنای همه مدارس سنگی این استان را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل می گوید: در بهمن ماه گذشته ۱۸ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۵۷ کلاس درس و با زیربنای ۶ هزار و ۸۳۹ مترمربع در مناطق مختلف این استان مورد بهره برداری قرار گرفت که برای اجرا و تکمیل آنها بیش از  بر ۳۲۷ میلیارد ریال اعتبار از منابع اعتباری ملی و همچنین کمک‌های خیرین و طرح‌های مشارکتی هزینه شده است.

محمدی  با بیان اینکه از مجموع ۱۸ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح شده در بهمن ماه امسال ۶ پروژه از محل اعتبارات ملی و ۱۲ پروژه به صورت مشارکتی احداث شده است گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت ۱۸ مدرسه جدید با  مشارکت مالی بنیاد علوی و بنیاد برکت در مناطق مختلف این استان در حال اجرا است.

به گفته او، هم اکنون ۳۴ پروژه فضای آموزشی در مناطق مختلف شهرستان خلخال و با اعتبار اولیه ۳۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا بوده که هشت پروژه از مجموع طرح‌های احداث  در حال ساخت خلخال بصورت مشارکتی و با کمک مالی بنیادعلوی اجرا می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین مشکل فضای آموزشی در مدارس قدیمی و در حال تخریب شهرخلخال موجود است، گفت: در صورتی که مشارکت بنیاد علوی علاوه بر مناطق روستایی به سمت مدارس شهری نیز متمرکز شود مشکل نوسازی مدارس کهنه و فرسوده این شهر که قدمت برخی از آنها بالای ۷۰ سال است مرتفع خواهد شد .

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.