هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد چهارمحال و بختیاری قرار دارند که ۴۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

آقای محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت اشتغال و خودکفایی جامعه هدف این نهاد حمایتی گفت: امسال یک هزار و ۲۵۰ خانواده زیرپوشش این نهاد خودکفا و از چرخه حمایت خارج شدند.

امسال سه هزار و ۱۷۲ طرح اشتغالزایی و ۵۶۹ طرح کاریابی برای جامعه هدف زیرپوشش این نهاد ایجاد شد.

در این مدت سه هزار و ۳۶۷ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند و برای تشویق کارفرمایان در راستای به کارگیری مددجویان زیرپوشش دو سال حق بیمه و یا به ازای هر اشتغال ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

این استان در ثبت‌نام طرح رایگان شدن قبوض مصرفی مددجویان زیرپوشش جایگاه هشتم را در کشور دارد.

در این طرح تمام قبوض آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد استان بر اساس الگوی مصرف محاسبه می‌شود و تمام مددجویان که الگوی مصرف را رعایت کنند از معافیت پرداخت بهای قبوض مصرفی خود بهره‌مند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


تاکنون ۱۶ هزار و ۴۰۴ مشترک آب، ۱۸ هزار و ۸۰۲ مشترک برق و ۱۷ هزار و ۸۵۹ مشترک گاز به صورت خوداظهاری در سامانه ثبت‌نام شده است که پس از تایید توسط مددکار، به صورت محرمانه ارسال می‌شود.

مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بهره‌مندی از این طرح، شماره اشتراک کنتور خود را در سامانه سها به نشانی soha.emdad.ir و از طریق درگاه ثبت انشعابات ثبت کنند.

هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۲ هزار نفر در استان زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که بیش از ۴۵ درصد این خانوار‌ها زنان سرپرست خانوار هستند.

در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ تبلت و ۱۰۰ لپتاپ توزیع شد.

سامانه امداد هوشمند و کارآمد (سها) برای تسهیل در خدمات‌رسانی به مددجویان و شناسایی نیازمندان واقعی در سطح استان است و در این سامانه تمام اطلاعات مددجویان از جمله حساب‌های بانکی، اسناد و املاک، سوابق بیمه مشخص شده است.

برای پرداخت الکترونیکی صدقات نیز رمز پاسخ سریع (QR کد) چهارمحال و بختیاری فعال شد که خیران می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند با اسکن این کد، صدقه خود را پرداخت کنند.

امسال مردم خیر و نوعدوست استان ۱۳۰ میلیارد تومان برای کمک به همنوعان کمک نقدی و غیر نقدی داشتند.

پنج هزار و ۱۰۶ کودک ایتام و محسنین در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند و امسال ۴۶.۵ میلیارد تومان توسط ۱۶ هزار و ۸۳۸ حامی به این کودکان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار