عضو هیئت علمی خانه عمران ایران گفت: بی توجهی به مقررات ملی ساختمان ها در ساخت و ساز ما یک زنگ خطر به شمار می رود که دولت باید در ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی آن را در دستور کار خود قرار دهد.

علیرضا بهشت­ آیین گفت: بی­ توجهی مسئولان و سازندگان به مقررات ملی ساختمان و غفلت از رعایت قوانین، سبب شده که کیفی­ سازی و رعایت اِلمان‌­های فنی ساختمان به فراموشی سپرده شود.

به گفته عضو هیئت علمی خانه ­عمران ایران در چند سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریم از یک سو و عواقب ناشی از کرونا از سوی دیگر، این صنعت وارد رکود شده که همین امر زمینه ساز افزایش قیمت ها در این صنعت و کاهش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن شده است.

صنعت ساختمان از جمله صنایع نقش ­آفرین در اقتصاد کلان کشور است و رکورد و رونق این صنعت تاثیر مستقیم بر شرایط کلان اقتصادی دارد.

در این شرایط دولت مصمم شده تا از طریق احداث چهار میلیون واحد مسکونی بتواند مشکل بازار مسکن را برطرف کند و با افزایش تولید قیمت‌ها را در این بازار به ثبات برساند اما دولت باید راهکار و برنامه دقیق خود را در این زمینه ارائه کند.

نظارت بر ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است که در قالب قراردادی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی منعقد شده تا بر روند کیفی سازی این واحدها نظارت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار