مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز رفع ریشه ای چالش بیکاری در استان و کشور را مستلزم ترویج فرهنگ مهارت آموزی در خانواده ها و ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور عنوان کرد.

 آقای غفاری گفت: این چالش بیشتر از کم توجهی ها نسبت به مقوله مهارت آموزی طی سال های دور و نزدیک سرچشمه گرفته است.

او می گوید: در صورتی که حرکت ها در مسیری هدایت شود تا مولفه مهم  استعداد سنجی در سنین  نوجوانی و جوانی مورد توجه قرار گیرد، به تدریج مشکل بیکاری در جامعه برطرف می شود و کارآفرینی و ایجاد اشتغال رونق می گیرد.

غفاری گفت: اگر تشویق نوجوانان به فراگیری آموزش های مهارتی در محیط خانه و مدرسه جدی تلقی شود، در آینده با مشکل بیکاری جوانان مواجه نخواهیم شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: با ترویج‌ فرهنگ‌ مهارت آموزی در محیط خانه و مدرسه، استعداد های نهفته در ذهن و افکار نوجوانان کشف می شود.

 برنامه ریزی های آموزشی در جامعه باید در مسیر شکل گیری شخصیت شغلی نوجوانان هدایت شود تا بستر برای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در سن جوانی فراهم آید.

اوگفت: به طور معمول نوجوانان در رفتار و گفته هایشان استعداد و علاقه مندی به یک یا چند شغل را مطرح می کنند، لذا ضروری است با استعداد یابی در قشر  نوجوان،  مسیر را برای مهارت آموزی و انتخاب شغل  مورد علاقه فرزندانمان در دوره جوانی هموار کنیم. 

او می گوید: در صورت عملیاتی شدن برنامه کسب علم همراه با مهارت آموزی در مدارس و دانشگاه ها ، جایگاه کارآفرینی و ایجاد شغل های پایدار ارتقا می یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: اکنون که با توسعه مراکز مهارت آموزی بهبود فضای کسب و کار و رفع مشکل بیکاری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است، ضروری است رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای ترویج فرهنگ‌ مهارت آموزی وارد میدان شوند.

او می گوید: در این صورت ضمن توسعه کارآفرینی و رفع نیاز بازار کار به نیروی ماهر ، چالش حاد بیکاری به ویژه مشکل کاریابی فارغ التحصیلان جویای کار برطرف می شود و رونق در حد انتظار در فضای کسب و کار و پویایی اقتصاد را تجربه خواهیم کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.