سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شمار قربانیان بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۷۷ تن رسید.

محمد غلام نژاد گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند و شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۷۷ تن افزایش یافت.

او می گوید: هم اکنون ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۵ تن مبتلای قطعی و ۱۴ تن نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

غلام نژاد با اشاره به بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در استان گفت: مجموع بهبود یافتگان بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۹۱ هزار و ۲۱ تن گزارش شده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، از ۵۰۳ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی در شهرهای دهدشت و یاسوج ، حدود ۵۱ درصد موارد مثبت بودند که افزایش موارد مثبت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حاکی از سیر صعودی  بیماری کرونا در این استان  است .

او راه مقابله با کرونا و پیشگیری از ابتلا به این بیماری و همچنین جلوگیری از شیوع گسترده آن را رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه مشارکت مردم استان در استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دانست و گفت: مردم استان در این شرایط بحرانی و خطرناک از تردد‌های غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی، بازار‌ها و بانک‌ها خودداری کنند تا ضمن کنترل موج ششم بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، بتوانیم با کمترین تلفات جانی از این موج عبور کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.