اکبری گفت: شبکه‌های زهکشی، آبیاری و اراضی زیر پوشش سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه ۶۳ هزار هکتار است که ۱۱ هزار هکتار آن تخصیص آب دریافت کرده است.

علی‌مراد اکبری در حاشیه سفر به سرپل‌ذهاب گفت : قرار است با حضور و پای کار آمدن بخش خصوصی این ۱۱ هزار هکتار وارد مدار تولید و استفاده شود.

به گفته معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ۵۲ هزار هکتار از این اراضی هم اکنون در عرصه عملیاتی است که از این مجموع ۲ هزار هکتار در سامانه گرمسیری واقع شده و کار اجرایی ۱۷ هزار هکتار آن به اتمام رسیده و حدود ۶ هزار هکتار آن باقی مانده است.

در بخش شبکه‌های فرعی، آبیاری و زهکشی از آب‌های داخلی استان، حدود پنج هزار هکتار باقی مانده که با برآوردی که از پروژه شده با ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه وزارت نیرو این پروژه در مدت یک سال و نیم به اتمام می‌رسد.

اکبری می گوید: پیش‌بینی می‌شود در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه، منابع اعتباری این پروژه توسط مسئولان استان کرمانشاه از ۲ وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی درخواست شود.

امید است بتوانیم با تامین منابع اعتباری این اقدام و طرح موثر را که در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی می‌تواند موثر باشد به ثمر برسد.

به طور قطع با پیگیری‌های ۲ وزارت خانه نیرو و جهاد کشاورزی تلاش می‌شود در اعتبارات سال‌های آینده این پروژه تامین اعتبار و به اتمام برسد و مردم منطقه خشنود و استفاده و بهره کافی برند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.