حسین اکبری گفت: برخی کشور‌های منطقه به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند اما جریان مقاومت مقابل آمریکا ایستاد و اجازه نداد خاورمیانه جدید تشکیل شود.

حسین اکبری، معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: دنیا همواره صحنه جنگ حق و باطل است و تمام دنیا چه غرب و چه شرق در دین‌ستیزی متحد بودند. دوران دفاع مقدس نیز جلوه‌ای نمایان از نبرد حق و باطل است.

به گفته او آمریکا که به دنبال حضور در دو منطقه راهبردی یعنی افغانستان و عراق بود، بعد از ۲۰ سال مفتضحانه از افغانستان و عراق خارج شد.

این موضوع را معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران در نخستین آیین گرامیداشت شهیدان افغانستانی دفاع مقدس در مجتمع امام (ره) قم مطرح کرد.

اکبری گفت: امارات، عربستان و ترکیه حامی رژیم صهیونیستی و آمریکا و به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید هستند اما جریان مقاومت و اسلام ناب، آینده جهان را تغییر خواهد داد.

دبیر یادواره نیز گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید افغانستانی در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، تقدیم شده است.

حجت‌الاسلام سجادی می گوید: ۵۲ آزاده دفاع مقدس و تعدادی نیز مفقودالاثر از افتخار‌های حضور نیرو‌های افغانستانی در جریان دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

دبیر یادواره شهیدان افغانستانی دفاع مقدس برطرف کردن موانع وحدت دو ملت ایران و افغانستان، ایجاد لشکر مشترک برای آمادگی در عصر ظهور و دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی زیر پرچم ولایت را ضروری دانست.

سردار حسین کاجی راوی و پیشکسوت دفاع مقدس و مسئول موسسه حماسه ۱۷ نیز گفت: شهید علی رحیمی با شناسنامه جعلی به جبهه رفت و در واحد تخریب لشکر ۱۷ مشغول دفاع از اسلام شد، این شهید قبل از شهادت گفت من شهید می‌شوم و مرا فراموش نکنید.

فرمانده تیپ رزمندگان افغانستانی ابوذر در دفاع مقدس می گوید: ما از نخستین گروه‌هایی هستیم که در جنگ شوروی، از ایران برای کمک به افغانستان رفتیم.

به گفته سردار حکیمی تشکیل لشکر فاطمیون مدافعان حرم افغانستانی از برکت‌های دفاع مقدس است.

در پایان این آیین، از خانواده شهیدان افغانستانی دفاع مقدس و همچنین خانواده شهیدان علیرضا توسلی و مهدی صابری از شهیدان فاطمیون تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار