بندر چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد/ شرکت هندی روند تجهیز را تسریع کند

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر شهید بهشتی چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد.

آقایی گفت: بندر شهید بهشتی چابهار برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد  اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار ضروری است تا بتوان گام‌های موثری در راستای توسعه بازار با استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود را برداشت.

بهروز آقایی گفت: امیدواریم با انتخاب تیم جدید مدیریت شرکت هندی IPGL مشکلات قبلی برطرف و روند ترافیک و کالا و کانتینر در این بندر بصورت مستمر افزایش یابد.

او می گوید:  با حضور اپراتور بین‌المللی انتظار می‌رفت ضریب دسترسی بندر چابهار به بازار جهانی حمل و نقل دریایی افزایش و ترافیک کالاهای ترانزیتی و صادراتی کانتینری در بندر چابهار افزایش یابد.

آقایی  گفت: در نشست مشترکی که با مدیر عامل شرکت IPGL هند در بندر چابهار داشتیم  و در این دیدار خواستار اقدامات جدی و عملی طرف هندی برای تجهیز بندر چابهار و برداشتن گام‌های عملی توسعه بازار، ایجاد ترافیک کالا و کانتینر با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندر چابهار شدیم.

او گفت: همچنین در این جلسه راهکارها و رفع موانع توسعه فعالیت‌های بین‌المللی تجاری و حمل و نقل دریایی بندر چابهار مطرح و مورد بررسی طرفین قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت:  امسال  بیشتر کشتی‌های کالای اساسی وارده به بندر شهید بهشتی بالای ۷۰ هزار تن بوده است ؛ بندر چابهار طی چند سال گذشته در مباحث عمرانی و زیرساختی پیشرفت‌های خوبی داشته است و این بندر برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد و هر کشوری که در سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پیش‌قدم باشد مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت.

آقایی گفت: بندر چابهار، بندر بزرگ تجاری و اقتصادی و دروازه توسعه استان سیستان و بلوچستان و کشور است و هدف گذاری‌ها بر تبدیل این بندر به عنوان سومین بندر بزرگ تجاری ایران متمرکز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار