خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی با حضور قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تشکیل شد.

خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم تشکیل خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: خانه صنعت و معدن ایران از ۲۰ سال پیش راه‌اندازی و از همان زمان شعبه آن در خراسان جنوبی نیز تشکیل شده اما فعالیت آن به دلایلی ادامه نداشته است.

او گفت: امروز خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی تشکیل و در ادامه خانواده بزرگ تشکل‌های معدنی این استان نیز به آن ملحق می‌شوند، تشکیل این خانه به تشکل‌های مختلف اجازه نو شدن می دهد و در تقسیم کار نیز کمک می‌کند.

خالقی گفت: در استان‌هایی که دارای خانه صنعت و معدن هستند از فرصت‌های ایجاد شده به نفع بخش خصوصی استفاده می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: خانه صنعت و معدن خراسان جنوبی برای حفظ و توسعه ارتباطات تشکیل شده است و تا زمانی که این شعبه شکل قانونمند بگیرد، تحت عنوان انجمن خانه ایران فعالیت می‌کند تا سریع‌تر به استقلال برسد.

او گفت: هر ۱۰ واحد صنعتی می‌توانند یک انجمن تشکیل دهند تا شخصیت حقوقی کاملا مستقل داشته باشند، بنابراین انتظار ما این است افرادی که نماینده واحد‌های تولیدی هستند، در تشکیل انجمن‌ها بکوشند.

خالقی گفت: در حال حاضر خانه صنعت و معدن ۱۵ استان کشور در زمینه صدور جواز تأسیس فعالیت دارند و حدود ۱۱ استان عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی نماینده خانه صنعت استان هستند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بزرگی در خانه صنعت و معدن ایران انجام شده است از جمله اینکه در حوزه ارتباطات بین الملل، برخی استان‌ها معین یک کشور شده‌اند.

او گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های زیادی به ویژه در حوزه معدن است، اما این ظرفیت‌ها مغفول مانده که بسیاری از آن‌ها را می‌توان برای سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

در پایان این جلسه انتخابات هیأت مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد و احمد پروین، سیدمحمد حسین زینلی، رمضان کریتی ثانی، احسان منوچهری، محمد دهجو، علی خدابخشی و محمدعلی رمضانی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره، محمدرضا یوسفی علی البدل اول، داوود رییسی علی البدل دوم و مجید کیخا به عنوان بازرس انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.