سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در راستای تقویت سفره مردم است.

به گفته شهریار عباسی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ایوان، همه مدیران باید برای فراهم کردن بستر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار مردم و کمک به بهبود وضعیت معیشتی آنان این مهم را نصب العین خود قرار دهند.

 از تمام فرمانداران استان خواستاریم تا نسبت به برگزاری کمیته‌های تسهیل و رفع موانع به واسطه اهمیتی که در بحث سرمایه گذاری دارد و در شهرستان‌ها و حتی در سطح کارگاه‌ها و کارخانجات مشکل دار اقدام کنند.

 فرمانداری‌ها از ظرفیت سرمایه گذاری‌های بومی استفاده کنند و بخشی نگری از ذهن مسئولین باید دور شود.

 دستگاه‌های دولتی باید از بخش خصوصی در این عرصه به صورت جدی حمایت کنند.

 عمده مشکلات اکثر واحد‌های صنعتی تولیدی در حوزه‌های امور بانکی، مشکلات شرکاء، مشکل مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی و سرمایه در گردش است، بنابراین باید دستگاه‌های اجرایی از همکاری، هماهنگی و مساعدت به واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان دریغ نکنند.

 یکی از مهمترین برنامه‌ها برای رفع موانع تولید و کمک به واحد‌های تولیدی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حضور در شهرستان‌های استان است.

در این جلسات مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در جلسه امروز مشکل برخی از واحد‌ها برطرف و مشکل تعدادی دیگر نیز با انجام کارشناسی‌های لازم در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی انتظار می‌رود مدیران کل استان و مدیران شهرستانی از تمامی ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بهبود و گره‌گشایی در راستای جهش تولید گام بر دارند.

جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اهمیت و نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی استان و شهرستان دارند و تاثیرات مثبتی بر روی رونق تولید و حل مشکلات بخش‌های تولیدی می‌گذارند.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات ۷ واحد تولیدی صنعتی، کشاورزی، از سوی نمایندگان واحد‌های تولیدی شهرستان ایوان مطرح و رؤسای دستگاه‌های مربوطه مسائل و موضوعات مرتبط با این واحد‌ها را بیان و راهکار‌های لازم برای برون رفت از مشکلات آنان را عنوان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.