سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی گفت:امکان بررسی اعتراضات به پیامک‌های ارسالی برای دریافت مالیات بر خانه‌های خالی وجود دارد.

جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی در گفت و گوی زنده شبکه خبر در رابطه با مالیات بر خانه های خالی نکاتی را مطرح کرد

اگر مالکی برای پرداخت مالیات اقدام نکند چه می‌شود؟

رحیمی: سازمان امور مالیاتی بر اساس آماری که وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده مالیات را محاسبه و برای مالکان خانه خالی پیامک ارسال شده است بر اساس پیامک آن‌ها وقت دارند تا پایان فردا نسبت به پرداخت اقدام کنند. اگر اشتباهی رخ داده افراد می‌توانند در سامانه الکترونیکی سازمان توضیحات خود را ارائه دهند و اگر افراد مالیات را پرداخت نکنند نسبت به باقی مانند سال محاسبه انجام می‌شود و فرآیند‌های لازم انجام می‌گیرد.

از افراد تقاضا می‌شود نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند و اگر اعتراضی وجود دارد آن را اعلام کنند تا مراتب پیگیری صورت گیرد.

مالیات بر خانه های خالی، قانونی است که در دی ماه سال ۹۹ با هدف افزایش عرضه خانه‌های خالی و کاهش اجرا بها به تصویب رسید. بر اساس این قانون کلیه سرپرستان و مالکان واحدهای مسکونی می‌بایست اطلاعات مسکونی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه دقیقا از همونایی میخوان بگیرن که خوداظهاری کردن .همکارای من چهل نفرن فقط من اطلاعاتم رو ثبت کردم واسه اونا هیچی نیومده واسه من که خونه خودمه و یک روز هم خالی نبوده پنج میلیون اومده..
Iran (Islamic Republic of)
گرایلی
۲۲:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
خونه بغلی ما در منطقه ۱۲ خالیه هزار بار گزارش کردیم ولی متاسفانه مملکت صاحب نداره چون صاحبش رو تمی تونن پیدا کنن جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
هیچ کی نده بر طبق قانون این اخذ مالیات غیر قانونی است چون سامانه هنوز تکمیل نشده. مطابق تبصره ای که شورای نگهبانی اضافه کرده سامانه باید شرایطی داشته باشه که متقاضی خرید و یا اجاره ی ملک در آن اعلام(مطمینا باید مبلغی بابت ودیه بذاره جایی که جدی بودنش مشخص بشه) کنه و اگر صاحبخانه دو بار این تقاضا برمبنای نرخ مصوب را رد کرد مشمول مالیات می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
خدا رو شکر کاشکی زودتر از این اجرا میشد یه عده دلال از خدا بیخبر ک عمدتا املاکی ها بودند افتاده بودند عین یه زالو و داشتند از خون مشتی افراد کم بضاعت سود و بهره می جستند غافل از اینکه یه روزی هم زین به پشت خبیث آنها خواهد افتاد واقعا جای بسی تاسف هست که یه عده مال و منال دنیا چشمانشان رو کور کرده و فکر میکنند مال و اموالشان و خودشون نیز جاودان هستند در صورتی که فقط استایل و ظاهری از انسانیت رو دارند ولی در خفا هیچگونه بوی از انسانیت رو رو نبرده و جزء آندسته از انسانهای گرگ نما هستند
تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همان لباس زیباست نشان آدمیت
بر روی سنگ نوشته بود نقاش / که دنیا نکند وفای خوش باش
اگر تو جمع کنی تمام دنیا / با خود نبری یه دونه خشخاش
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی منجمی
۲۰:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
برای من یک وششصد جریمه اومده، پلاک پستی. و آدرس ان متعلق بمن نیست، و سه ساله که با مستاجر م تمدید می کنم، و شش ماه دیگه مونده تا پایان قرار داد، به کجا باید از این ظلم اشکار به یه شصت و سه ساله و یه خونه گنگی سی ساله، شکایت کنم، اخه چقدر حماقت، و بی مسئولیتی، شب عیدی رو که از بی پولی و کرونا نداشتیم رو، زهر ما ر در عقرب کردین برامون.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
جمع کنید بره این طرح مسخره رو. همه میدونن مردم طبقه متوسط املاک زیادی ندارن که مگه مریضن که خالی نگه دارن. اجارشو میگیرن خرج زندگیشون دربیاد یا این که دست بچه هاشونه. برید از بانک ها و شرکت ها که هزاران واحد خالی با هدف افزایش قیمت مسکن دارند مالیات بگیرید. اونا سلطان املاک خالی اند نه یکی که 1 واحد داره. ولی شما از اونی که یک واحد داره مالیات میگیرید از بقیه هیچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
آپارتمان با اعوامل. عمومی آب برق گاز رایگان ساخته شده نباید خالی بماند
Iran (Islamic Republic of)
تکبیر
۰۹:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۳:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
باسلام و احترام ابتجانب از سال ۱۳۹۲ در ملک خود ساکن هستم ولی به عنوان خانه خالی به اداره مالیات معرفی شده و نمیدانم که چطور باید این موضوع را حل نمود‌؟ دردسر آخر سال برای مردم... این هم نتیجه خود اظهاری ...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
برای من هم این اتفاق افتاده با اینکه دو مرتبه ثبت کرده ام و در سامانه موجود هست اما جزییاتی مثل سال ساخت و شناسه قبض را وارد کردم اما ثبت نشده و به همین خاطر 9 میلیون مالیات بابت یک خانه ی بسیار نامطلوب که در آن ساکن هستم تعیین شده. لطفا هر کسی می داند فوری راهنمایی بفرمایید به کجا باید برای پیگیری مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مثل دوران احمدی نژاد قیمت زمین باید صفر باشه آن موقع که خوب جواب داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کیسه دوختن برا جیب مردم
Germany
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حقوق های نجومی منتظرند
آخرین اخبار