شهردار کاشان گفت:کتاب نهج‌البلاغه چراغ راه و هدایتگر برای برون رفت از مشکلات و معضلات مدیریتی است که باید قدر آن را دانست.

حسن بخشنده امنیه امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی کاشان درخصوص اینکه شهرستان کاشان برای دو سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شده است، گفت: این یک فرصت طلایی در راستای معرفی هر چه بیشتر کتاب نهج البلاغه به مردم و آموختن پند‌ها و حکمت‌های موجود در ارزشمندترین کتاب ما شیعیان پس از قرآن کریم است.

کتاب نهج‌البلاغه پیشروترین منبع در مباحث فرهنگی و اجتماعی مدیریتی است که چراغ راه و هدایتگر برای برون رفت از مشکلات و معضلات مدیریتی است که باید قدر آن را دانست.

او با بیان اینکه نهج‌البلاغه آئینه شفاف و ارزنده‌ای است که روش و نگاه حضرت علی (ع) در آن نهفته است، گفت: با همین نگاه و با استفاده از رهنمود‌های این کتاب می‌توان مشکلات را حل کرد.

کتاب نهج البلاغه آئین نامه انقلاب اسلامی و بازگشت به آن سبب استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته او ما مدیران و مسئولین باید با استخراج مفاهیم و نکات ارزنده این کتاب و آموزه‌های موجود در آن باید روشی کاربردی را برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی در جامعه ارائه و عملیاتی کنیم.

بخشنده امینه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط این نهاد اجتماعی و خدماتی در کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران گفت: ۲۰ رویداد مختلف فرهنگی و هنری و ادبی در سطح شهر توسط شهرداری کاشان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

شهردار کاشان برگزاری رویداد حکمتانه که مربوط به تولیدات فرهنگی و هنری در زمینه نهج‌البلاغه است را از جمله این فعالیت‌ها دانست و گفت: رونمایی از مستند سید ابوالرضا حسینی راوندی، نمایش نامه «شب بود و من بودم و شرح آفتاب» و نماهنگ «همای رحمت» و تهیه و توزیع بسته‌های حکمتانه برای مدیران و مسئولان شهری از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که در قالب این رویداد انجام شد.

برچسب ها: نهج البلاغه ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.