کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: دولت ها نباید از هیچ شرکتی حمایت کنند بلکه باید حامی مردم و حقوق مصرف کننده باشند. اولویتی مانند اشتغال، کار آفرینی، خروج ارز و داخلی سازی اولویت‌های شرکتی هستند و به عام مردم بازنمی‌گردد.

آقای فربد زاوه می‌گوید: در بازارهایی که رشد اقتصادی اتفاق افتاده منافع مردم را از منافع بنگاه ها جدا کردند. شاید در کشور کالایی تولید شود که مختص صادرات باشد و مردم از آن استفاده خاصی نمی کنند و این موضوع در کشورهای دنیا هم مرسوم است. 

به گفته این کارشناس صنعت خودرو در دهه ۵۰ دولت ژاپن مالیات را در صنایعی مانند خودرو سنگین کرد، اما معافیت مالیاتی را منوط به سرمایه گذاری و صادرات کرد. مالیات بر درآمد وضع شد و هزینه ناکارآمدی های مسئولان را مردم ندادند.

در سال ۲۰۰۸ در بحران مالی ایالات متحده دولت به خودروسازان  مانند بانک‌ها کمک کرد. در تمام بازار‌هایی که رشد اقتصادی اتفاق افتاده، اولویت بحث منافع مردم را از بحث رشد بنگاه‌های اقتصادی جدا کردند و مردم مجبور نبودند از بنگاه‌ها خرید کنند، اما بنگاه‌ها از حمایت‌های دیگری برخوردار بودند.

در کشوری مانند سومالی و ترکیه دولت در‌ها را باز کرد و زمین رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار