مهم‌ترین حوادث ۹ اسفند سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۹ اسفند سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در اطراف بیابان‌های شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بیابان‌های اطراف شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران انتظامی پاسگاه پل فسا با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر دپو مقداری مواد مخدر در بیابان‌های اطراف شهرستان شیراز مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در پاکسازی از آن محل ۱۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای در سازه‌های سیمانی (کاربرد جدول معابر) جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان و مالکان مواد مخدر کماکان ادامه دارد، گفت: سودجویان و سوداگران مرگ با ورود مواد مخدر باعث تخریب جامعه می‌شوند؛ لذا از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از این اتفاق در صورت مشاهده خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر با شماره ۱۱۰ تماس بگیرند.

مواد مخدر

ناکامی قاچاقچی در پرداخت رشوه برای انتقال احشام

فرمانده انتظامی خرامه گفت: مالک ۷۸ راس گوسفند که با پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال رشوه قصد فرار از قانون داشت در اجرای نقشه شوم خود ناکام و روانه دادسرا شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه سلطان‌شهر شهرستان خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷۸ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانونی که راننده قصد انتقال آن‌ها را به هرمزگان و انتقال به کشور‌های عربی داشت کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه ارزش گوسفند‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با سودجویان احشام به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

در این خصوص فردی که مالک احشام بود برای رها‌سازی گوسفند‌های مکشوفه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال رشوه به حساب احدی از کارکنان انتظامی واریز کرد که پس از تنظیم صورتجلسه او دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف کامیون حامل مرغ زنده غیرمجاز

فرمانده انتظامی اقلید گفت: کامیون حامل ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل توقیف شد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: مأموران کلانتری آسپاس شهرستان اقلید هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این کامیون ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه ارزش مرغ‌های مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان یک مبلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، برخورد با موتورسواران متخلف و غیرمجاز قاچاق در دستور کار ماموران انتظامی کوار قرار گرفت.

او گفت: با تلاش ماموران کلانتری مرکز یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق که در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بود شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اختلافات ۲ طایفه در فارس حل و فصل شد

فرمانده انتظامی استان با ورود به شهرستان خنج و حضور در جلسه به اختلافات ملکی ۲ طایفه پایان داد.

در پی اختلافات ملکی بین اهالی روستا و عشایر کوچ‌رو در منطقه قشلاقی روستای جهره از توابع شهرستان خنج، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان به همراه اعضای شورای تامین به محل اعزام و طی یک جلسه نسبت به رفع اختلافات اقدام کردند.

کشف مرغ زنده بدون مجوز در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده بدون مجوز حمل خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه باغ صفا سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده بدون مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سبر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و مرغ‌های مکشوفه تحویل اداره دامپزشکی شد، گفت: کارشناسان ارزش مرغ‌های مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

پلمب ۲۹ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از پلمب ۲۹ واحد صنفی متخلف و فاقد پروانه کسب خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از انجام تخلفات صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی مقابله با واحد‌های صنفی متخلف و بدون پروانه کسب را دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: در این راستا در بازدید از ۱۲۲ واحد صنفی، ۲۹ واحد صنفی بدون پروانه کسب پلمب و برای ۱۲ واحد نیز اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: پلیس با اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و اقدامات کنترلی و نظارتی، همواره درصدد خدمت رسانی به مردم بوده و آماده دریافت گزارشات از طریق شماره تلفن ۱۱۰ است.

ناکامی سودجویان احشام قاچاق

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۳ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی فسا هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

عاقبت مجرم

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۳ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد، گفت: کارشنان ارزش احشام مکشوفه را ۷۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و احشام تحویل ستاد تملیکی استان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار