حقوق و مزایای معلمان خرید خدمت همانند معلمان رسمی به طور کامل محاسبه و پرداخت می شود.

نقی سیاهکالی مرادی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از پیگیری جدی برای رفع مشکل پرداخت حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات آموزشی و تعیین تکلیف وضعیت استخدام آن‌ها در استان خبر داد.

در سال ۹۳ آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مناطق محروم و کاهش بخشی از هزینه‌ها اقدام به جذب معلمان خرید خدمات کرد.

به همین منظور ۲۱۰ نفر معلم خرید خدمت در استان قزوین از همان سال همپای معلمان رسمی در مدارس مشغول تدریس شدند که در ماه‌های اخیر نسبت به تبعیض‌هایی که در بحث معیشت و حقوق آن‌ها وجود داشت اعتراض داشتند.

همچنین سال گذشته ۷۰ نفر از معلمان برای تامین نیاز‌های آموزشی از طریق خرید خدمات جذب شده بودند که بعد‌ها این افراد مازاد شناخته شدند و دستور تعدیل آن‌ها صادر گردید.

در ماه‌های اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته تعدیل نیروی این افراد مرتفع شد و حقوق، مزایا و بیمه معلمان خدمات آموزشی استان از ابتدای مهرماه تا پایان خرداد به صورت کامل پرداخت خواهد شد و تمام معوقات این افراد در حال بررسی بوده و پیش از سال جدید تسویه خواهد شد.

۵۷ نفر از این نیرو‌های خرید خدمات آموزشی از طریق قانون تعیین تکلیف ایثارگران استخدام شدند و با طی روال اداری در ردیف پرسنلی سازمان قرار می‌گیرند.

رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی، یکی از موضوعات مهمی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان بسیار مهم می‌باشد که در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد و به زودی انجام خواهد شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که بیش از ۱۷ هزار فرهنگی کار آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.