رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰ میلیارد ریال تاکنون برای ساخت کارخانه تولید آنتی بیوتیک های دامی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران هزینه شده است.

سید داوود موسوی روز دوشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه تولید افت کش های طبیعی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه گفت: این طرح در زمینی به مساحت پنج هزارو ۳۷۰ متر مربع و زیر بنای هزارو ۲۰۰ متر مربع در دست ساخت است.

او می گوید: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ۷۵ درصد می باشد و عملیات اجرایی آن در سال ۹۸ آغاز شد.

موسوی اعتبار اولیه این طرح اقتصادی را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال انجام می باشد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان، ۲ طرح اقتصادی شامل کارخانه تولید آنتی بیوتیک های دامی، گیاه پایه و آفت کُش های گیاهی هم اکنون از سوی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا می باشد.

او جایگزینی برای آنتی بیوتیک های شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور و تأمین بخشی از نیازهای دارویی کشور، جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به واردات داروهای شیمیایی برای کنترل عفونت ها در صنعت طیور را از مهمترین اهداف اجرای این طرح در استان اعلام کرد.

موسوی گفت: تولید محصولات سالم اُرگانیک و جلوگیری از ورود باقیمانده آنتی بیوتیک های شیمیایی به مصرف کنندگان یا همان تولید گوشت سفید سالم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

او می گوید: تولید  پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک های مصرفی در صنعت طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه های صیفی جات و سبزیجات از اهداف اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۴۰ تن به اشتغال مشغول خواهند شد گفت: تجهیزات این طرح با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال تاکنون خریداری شده است.

موسوی می گوید: با راه اندازی این طرح روزانه ۱۰ لیتر اسانس و ۱۰۰ کیلو گرم عصاره خشک گیاهی تامین خواهد شد.

به گفته او، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اقتصادی نیاز است و در صورت تامین این میزان اعتبار این طرح در  اوایل  سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: کارخانه تولید افت کش های طبیعی و آنتی بیوتیک های دامی گیاه پایه یکی از طرح های مهم اقتصادی در استان می باشد.

سید احسان عسکر ی  با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف از جمله گیاهان دارویی و صنایع دستی ظرفیت های مطلوبی دارد می گوید: تمام تلاش  خود را برای برطرف کردن مشکلات پیش روی این طرح مهم انجام خواهد داد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.