مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار دیده‌بانی ملخ صحرایی از ابتدای امسال تاکنون در سطح چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع این استان انجام شده است.

غلامحسین تیموری گفت: با توجه به بارندگی مناسب اخیر و پیش بینی بارش‌های آتی و هشدار‌های سازمان حفظ نباتات کشور و فائو، احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به استان در فروردین سال آینده وجود دارد.

او گفت: تاکنون ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است، و سال گذشته نیز برای رصد و پایش ملخ صحرایی در سطح بیش از پنج میلیون و ۵۵٠ هزار هکتار انجام گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می گوید:آمادگی مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

او  از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دسته‌های ملخ، مراتب را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

  ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد بطوریکه در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی می‌تواند از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار