استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع اشتغالزایی در استان نباید صرفا به پرداخت تسهیلات بانکی منوط باشد بلکه نقش سرمایه گذاری در این راه بسیار مهم است.

 حسین مدرس خیابانی در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: هیچ موضوعی مهتر از اشتغال در این استان وجود ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد شغل در منطقه هستند.

او می گوید: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مسوول ایجاد شغل نیست، بلکه هماهنگ کننده این موضوع است بنابراین دستگاه‌های اجرایی موظفند این مهم را در اولویت قرار دهند.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان باید طرح محور باشد، گفت: اشتغالزایی از محل طرح‌هایی نظیر مسکن، راه، برق و ارتباطات برای استان بسیار مهم و کلیدی است.

او گفت: در حوزه اشتغال باید به آمایش سرزمین و ظرفیت‌های منطقه‌ای سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشت.

مدرس خیابانی گفت: وزن اشتغال در استان سیستان و بلوچستان بر اساس تعداد بیمه شده‌های تامین اجتماعی ارزیابی شود.

او با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ گفت: این آمار برای استان مطلوب است، اما باید به تفکیک شهرستان‌ها و بین دستگاهی وظیفه همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در تحقق این موضوع مشخص و شفاف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به دستور کار جلسه کارگروه اشتغال استان در خصوص وضعیت اشتغال در حوزه سیستان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی و وجود خشکسالی در این منطقه، باید به سمت ایجاد و یا احیای مشاغل بدون آب، کم آب یا جایگزین رفت.

او گفت: در اولین فرصت کمیته اشتغال سیستان ذیل کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان تشکیل و به تفکیک شهرستان و بخش‌های مختلف، طرح تعریف و معرفی شود.

مدرس خیابانی گفت: رسانه‌های سیستان و بلوچستان در ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی نمونه‌های موفق اشتغالزایی به مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد چرا که در مسیر اشتغال نقش رسانه بسیار پر اهمیت است.

او  توجه به بازار فروش محصولات را در تقویت و تثبیت مشاغل مهم دانست و گفت: پارک علم و فناوری استان در این راه می‌تواند نقش آفرین باشد چرا که بازار‌های مجازی و تجارت الکترونیک ظرفیت نامحدودی را در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تقسیم اعتبار اشتغال شهرستان‌ها بر اساس طرح‌های معرفی شده هر شهرستان شد.

او گفت:  باید در جوار همه مجتمع‌های بین راهی سیستان و بلوچستان ایستگاه خدمات خودرویی و تعمیرگاهی ایجاد شود  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید آموزش نیروی کار لازم در این حوزه را بشکل جدی در اولویت قرار دهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار