دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: امسال از محل اعتبارات سایر مناطق آزاد کشور ۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام کار‌های مطالعاتی و اولیه منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه و مریوان اختصاص یافت.

سعید محمد عصر امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند گفت:در لایجه بودجه سال آینده پنج و نیم میلیارد یورو تهاتر نفت به همه دستگاه‌های کشور اختصاص می‌یابد،برای تامین اعتبارات هفت منطقه آزاد کشور در لایجه بودجه سال آینده پیشنهاد دادیم از تهاتر نفت بهره بگیریم که منطقه آزاد بانه و مریوان نیز جزء این مناطق است.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور  گفت: با توجه به حجم بالای مبادلات مرزی در بازارچه‌های مرزی باشماق و سیرانبند بانه یکی از فعالترین مرز‌های گمرکات کشور است و یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه گذاری و تجارت در منطقه محسوب می‌شود.

او می گوید: با ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان وضعیت ترانزیتی و درآمدزایی این بازارچه نیز افزایش می‌یابد و با افزایش ارائه خدمات به رانندگان ترانزیتی جذب ترانزیت در این منطقه افزایش می‌یابد.

محمد گفت:کولبری در شان مردم کردستان نیست که با فعالیت واحد‌های تولیدی در منطقه آزاد و منطقه ویژه اشتغالزایی افزایش می‌یابد و منجر به حذف پدیده کولبری و بهبود معیشت مرزنشینان می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور می گوید: مهمترین موضوع مورد بحث در منطقه آزاد تولید و صادرات است، دراین راستا ۲ هزار هکتار در بانه و سه هزار و ۵۰۰ هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد تثبت و ابلاغ شده است که در آینده نزدیک زیرساخت‌های آن آماده می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه عصر امروز در سفر به شهرستان بانه از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند بانه بازید کردند همچنین دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه به مساحت ۲۴۰ متر مربع با حضور وی در ساختمان ادارای بنیاد مسکن گشایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار