مدیر ارشد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بخش بهداشت با سفر به مشهد از واحد‌های بهداشتی ارائه دهنده خدمت به جمعیت اتباع ساکن در این شهر بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - وینسنت  با بررسی مشکلات موجود در جمعیت اتباع مشهد به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت، در خصوص اتخاذ تدابیری برای بیمه سلامت اتباع تأکید کرد.

او همچنین راه اندازی واحد‌های بهداشتی بیشتر برای ارائه خدمات بهتر و در دسترس تر، ایجاد واحد‌های دندانپزشکی و آزمایشگاه و تهیه بسته‌های معیشتی و مکمل‌های دارویی برای این گروه را ضروری دانست.

مدیر ارشد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، خدمات ارائه شده به جمعیت اتباع خارجی ساکن در منطقه را با تأکید بر غربالگری، مراقبت و واکسیناسیون کرونا و همچنین خدمات ارائه شده به گروه‌های پرخطر همچون کودکان، مادران و سالمندان را بررسی کرد.

در این بازدید معاون فنی مرکز بهداشت شماره دو مشهد و جمعی از کارشناسان ستادی حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش قرار دادن ۳۵۰هزار تبعه خارجی ساکن در بحران کرونا خدماتی همچون مراقبت ۱۰۰درصدی اتباع مبتلا به کرونا و انجام ۱۷۲هزار و ۱۶۳مورد نمونه گیری و اجرای سه نوبت واکسیناسیون را ارائه کرده است.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.