مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: کسری منبع آب آشامیدنی شهر‌های سمنان و شاهرود در زمان اوج مصرف ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برآورد می‌شود.

آقای طاهری گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی شهروندان شهر سمنان ۹۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۴۵۰ لیتر بر ثانیه از آب‌های سطحی چشمه‌های روزیه و گل رودبار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه از چاه‌ها تامین می‌شود و در مجموع ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان می گوید: شهر شاهرود نیز حدود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد و این دو شهر بزرگ دارای کمبود منابع برای تامین آب آشامیدنی هستند.

آقای طاهری گفت: طبق آمارها، بارندگی سال آبی کنونی استان نسبت به بلندمدت کاهش ۵۰ درصدی و نسبت به سال آبی گذشته کاهش ۴۳ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان می گوید: وضعیت آب روستا‌های استان سمنان در شرایط کنونی بحرانی است و اکنون ۵۰ تا ۷۰ درصد منابع آبی روستا‌ها کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
اول برید مشکل فاضلاب رها شده شهر سمنان در کویر را با ساخت تصفیه خانه برگردانید لااقل فضای سبز را آب آشامیدنی آن هم به روش غرقابی ندهید بعد از کمبود حرف بزنید ..... اجرای فاضلاب به این روش خیانت بزرگ به مردم سمنان بود ...مسیولین ...