رئیس پلیس فتای البرز گفت: با توجه به اینکه افزایش فالوور، یکی از شگرد‌های مجرمان مجازی شده کاربران باید قبل از فالو شدن از عواقب آن مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - سرهنگ رسول جلیلیان گفت: هدف اصلی سوءاستفاده کنندگان، تبلیغات اغوا کننده برای افزایش بازدید و لایک در کانال و گروه و صفحه اینستاگرام است که کاربران باید حساسیت بیشتری نسبت به این مهم برای پیشگیری ازهرگونه جرائم باشند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

او می گوید:کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

جلیلیان گفت: کاربران حتما درخصوص صحت هویت فرد آگهی دهنده بررسی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس فتای البرز می گوید: افراد سودجو با استفاده از ترفند تبلیغات جذاب تلاش می‌کنند کاربران را افزایش و با خود همراه کنند تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

به گفته او یکی از جرائم سایبری با این ترفند سرقت اطلاعات شخصی افراد که در اکانت‌ها و صفحات خود منتشر کرده که سبب می‌شود که حریم خصوصی آن‌ها مورد تهدید قرار گرفته و در فضای گسترده‌تری منتشر شود.

رئیس پلیس فتای البرزگفت: در چنین شرایطی کلاهبردار برای افزایش فالوور تبلیغات ارزان قیمت و اغوا کننده کاربران را فریب داده و برای پرداخت مبلغ آن‌ها را به صفحات جعلی درگاه‌های اینترنتی (فیشینگ) هدایت می‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحه جعلی درگاه بانکی که توسط کلاهبردار طراحی شده اطلاعات حساب بانکی به سرقت می‌رود.

آقای جلیلیان می گوید: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاص کاربران را وادار به ارائه اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV ۲ و تاریخ انقضای کارت را در اختیارکلاهبرداران فضای مجازی قرار دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار