معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح بیمارستان در حال ساخت ۲۸۹ تخت خوابی اعصاب و روان، در پی سفر رییس جمهور به استان فارس خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر مهرداد شریفی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به فارس گفت: در این سفر چالش‌های حوزه سلامت استان بر اساس ظرفیت‌های موجود دسته بندی شده و به اطلاع رییس جمهور رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل طرح بیمارستان در حال ساخت ۲۸۹ تخت خوابی اعصاب و روان یکی از مصوبات این سفر بود که با مساعدت مسئولان وزارت بهداشت و پیگیری استاندار و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصویب شد.

او با بیان اینکه مراحل طراحی و ساخت بیمارستان ۲۸۹ تخت خوابی اعصاب و روان در ابتدا به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده بود، گفت: با توجه به توقف روند اجرایی ساخت این بیمارستان در سال‌های گذشته، این طرح به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شد.

کارشناس مسئول نظارت و پیگیری پروژه‌های درمانی معاونت درمان دانشگاه نیز در این باره گفت: با توجه به تغییرات ساختاری در نقشه احداث این بیمارستان، انتظارات تخصصی مسئولان روانپزشکی دانشگاه از نظر ساختاری و فضا‌های فیزیکی موردنیاز ارایه خدمات درمانی، ارزیابی و در این زمینه تبادل نظر شد.

مسعود مفتاحی گفت: در حال حاضر این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در اولویت تکمیل و بهره برداری پروژه‌های عمرانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد.

او گفت: این بیمارستان در ورودی شهر صدرا و مجاورت مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین (ع) در حال ساخت است.

همچنین دکتر آروین هدایتی مدیرگروه آموزشی روانپزشکی دانشگاه با تاکید بر گسترش روزافزون بیماری‌های اعصاب و روان در جوامع دنیا در اثر تحولات اقتصادی و اجتماعی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، علاوه بر رفع چالش‌های تخت‌های فرسوده فعلی بیمارستان‌های روانپزشکی، کمیت و کیفیت خدمات درمانی روانپزشکی نیز افزایش می‌یابد.

دکتر لیلا رازقیان رییس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری نیز در ادامه این بازدید با اشاره به مساحت مطلوب این بیمارستان در حال ساخت افزود: با توجه به وسعت فضا‌های فیزیکی، امکان ارائه خدماتی نظیر گروه درمانی، کاردرمانی، فعالیت مراکز روزانه و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار