بعد از انتقاد دیروز رییس‌جمهور اوکراین از بی‌عملی اروپایی‌ها برای مقابله با ارتش روسیه، امروز سفارت انگلیس در تهران پرچم اوکراین را بالا برد.

باشگاه خبرنگاران جوان - این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که روز گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در یک نشست خبری گفته بود، کشورش در برابر روسیه «تنها گذاشته شده است».

زلنسکی در پیامی تلویزیونی گفت: «امروز از سران ۲۷ کشور اروپایی مستقیم و صریح پرسیدم آیا اوکراین عضو ناتو خواهد بود؟ (اما) همه ترسیده‌اند، هیچ کدام جواب ندادند.»

او با اشاره به وعده های کشورهای غربی تاکید کرد آنها باید تحریم های سخت تر و موثرتری را علیه مسکو اعمال کنند، کاری که تاکنون از اعمال آن سرباز زده اند.

صبح امروز نیز سفارت انگلیس در تهران به نشانه (کمک و همدردی) با مردم اوکراین پرچم این کشور را در حیاط سفارتش برافراشت. 

این کار در حالی انجام شده که بوریس جانسون در تماس تلفنی با زلنسکی گفته بود «همچنان از اوکراین حمایت می‌کند و شجاعت نیروهای نظامی این کشور را مملو از تحسین خواند.» اما شواهد حاکی از آن است که هیچ کمکی از سوی این کشور و سایر اعضای ناتو به اوکراین نرسیده است. 

البته سایر مقامات غربی از جمله آمریکا نیز فقط به دادن وعده کمک اکتفا کرده‌اند و عملا کاری صورت نگرفته است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفته بود که قصد ندارد به اوکراین نیرو اعزام کند.

امروز در تهران؛ حمایت سفارت انگلیس از دولت اوکراین و طعنه سفارت روسیه

پس از این بود که صفحه اینستاگرام منتسب به سفارت روسیه در تهران نوشت: 

«با توجه به انتقاد کشور‌های غربی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به ویژه پست سفارت انگلیس در ایران در تویتر، سفارت فدراسیون روسیه در ایران اعلام می‌نماید: آن‌هایی که در سال ۱۹۹۹ شهر‌های غیر نظامی صربستان را تحت بمباران قرار دادند و در سال ۲۰۰۳ به طور غیر قانونی به خاک عراق تجاوز کردند، آن‌هایی که لیبی و سوریه را ویران کردند و از افغانستان فرار نگین داشتند حق اخلاقی ندارند روسیه را محکوم کنند.»

پنجم اسفند بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که دستور داده نیرو‌های مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، پوتین گفته این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

ولادیمیر پوتین در خصوص صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت: «تمامی تلا‌ش‌های روسیه برای رسیدن به توافق در خصوص عدم پیشروی ناتو در قلمرو روسیه به شکست منتهی شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۱:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
حمله به عراق وافغان ویوگسلاوی اگر غلط بوده که اول روس خودش به افغان حمله کرد ضمن انکه هر کشور مستقلی قلمرو دیگری نیست که پوتین به بهانه گسترش ناتو به کشور دیگر حمله کند بعد مدعی قلمرو بشود ثالثا ابر قدرتها بین خودشان محدوده تقسیم کرده اندروسیه اگر راست میگه به خود ناتو حمله کنه چرا به یک کشور غیر مسلح تجاوز کرده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تو فکر کردی روسیه مثل ایرانه که بشینه با خیال راحت تا بیان دورشو بگیرن بعد برگرده به مردمش بگه نگران نباشید فعلا امنیت داریم.کدام امنیت؟ تعریف شما از امنیت چیه؟شما اگه در خونتون یه گله گرگ وحشی کمین کرده باشه میری خونه درو میبندی میگی عیب نداره حداقل تو خونه امنیت داریم؟این اسمش امنیت نیست.متاسفانه امنیت ما هم از همین جنسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
یه مثل هست میگه همسایه ام چل تر برا من بهتر خدا خیرتون بده همین که سر تون به خودتون گرم برای ما کافیه
آخرین اخبار