معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و دستورالعمل وزارتی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ ویژه نامه «عید، هنر و داستان» به عنوان تکلیف نوروزی دانش آموزان ابتدایی استان مشخص شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   - صدیقه عبداللهی با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروز و بهار طبیعت از اجرای فعالیت یادگیری ایام نوروز تحت عنوان عید، هنر و داستان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت تربیت تمام ساحتی و در راستای توجه به ساحت زیبا شناختی و رشد فعالیت‌های هنری دانش آموزان و همچنین انس دانش آموزان با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و به منظور استمرار فعالیت‌های یاددهی-یادگیری دانش آموزان به روال سنوات گذشته، برنامه عید، هنر و داستان در ایام نوروز برای دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: این فعالیت‌ها در دو بخش هنری شامل: عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه و بخش فعالیت‌های ادبی شامل داستان خوانی، داستان نویسی و داستان گویی برگزار می‌شود و دانش آموزان عزیز می‌توانند بر حسب علایق خود یکی از محور‌ها را انتخاب و فعالیت کنند.

او ارائه بازخورد مناسب به دانش آموزان صاحب اثر، فراهم نمودن زمینه ارائه فعالیت‌های دانش آموزان در گروه‌های کلاسی شبکه شاد و جلوگیری از فضای رقابتی را از مهم‌ترین توصیه‌های اجرایی این فعالیت عنوان نمود و گفت: مدارس می‌توانند در زمان برگزاری نمایشگاه‌های جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری از آثار دانش آموزان در محور‌های ادبی و هنری نیز استفاده نمایند.

عبداللهی گفت:امیدواریم با اجرای فعالیت‌های یادگیری در دو محور هنری و ادبی زمینه تقویت مهارت‌های نوشتن، خلاقیت و مهارت‌های گفتاری و ابراز وجود در دانش آموزان بیش از پیش فراهم گردد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.