مدیر کل دامپزشکی مازندران از نظارت دقیق بر تولید مرغ سالم با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- گلپایگانی در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان، گفت، با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و احتمال افزایش جمعیت شناور استان با ورود مسافران نوروزی لزوم نظارت دقیق بر تولید مرغ سالم و بهداشتی در دستور کار دامپزشکی قرار گرفت.

با توجه به آمار‌های در اختیار در خصوص جوجه ریزی خوب ظرف ماه گذشته و ماه آینده اطمینان در مازندران در زمینه تولید مرغ گوشتی سالم و بهداشتی مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته حضور بسیج در کنار بازرسان بهداشتی و نظارتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور به عنوان یک نهاد مردمی قابل اهیمت است.

در ادامه مدیران و کارشناسان حاضر سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اعضاء کارگروه امنیت غذایی شهید امانی در مازندران سرهنگ ابراهیمی مسئول سازمان بسیج اصناف و دبیر قرارگاه، سرهنگ شعبانی مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه کربلا، دکتر رحمتی مسئول بسیج جامعه مهندسین کشاورزی استان و مدیران انجمن همیاری کشتارگاه‌های صنعتی طیور مطالب و پیشنهاداتی را برای کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه و غیر قانونی قیمت مرغ در این ایام ارائه داشتند.

بازدید سرزده از کشتارگاه‌های صنعتی طیور فعال در استان و ارائه چک لیست‌های توزیع مرغ از کشتارگاه‌های صنعتی طیور به مراکز عرضه عمده و خرده غروشی، برخورد قاطع قانونی با واسطه‌ها و ارائه گزارش منظم و مدون به دبیرخانه قرارگاه شهید امانی از سوی کارگروه از جمله مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.