وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده است که ولایات سردسیر و گرمسیر تفاوتی در آغاز سال تحصیلی نمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسئولان در وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرده که دروس تمام دانشگاه‌ها کشور به شمول دانشگاه کابل آغاز شدند.

رحیم الله ندیم سخنگوی دانشگاه کابل  گفت:" خوش‌بختانه دروس دانشگاه کابل و تمام دانشگاه‌های دیگر کشور از امروز شنبه 7 حوت آغاز شده است".

پیش از این وزارت تحصیلات عالی افغانستان اعلام کرده بود که دروس‌ دانشگاه‌های ولایات گرم‌سیر از 13 دلو و دانشگاه‌های ولایات سرد‌سیر از تاریخ 7 حوت سال جاری آغاز می‌شوند.

 در اعلامیه آمده بود:" درس‌های پوهنتون‌های ولایت‌های سردسیر از 7 ماه حوت شروع می‌شود وتا 3 هفته درس‌های تجدیدی دوام می کند تا درس‌های باقی مانده مکمل شود".

به اساس اعلامیه‌ از اول حمل سال 1401 امتحانات گرفته شده و سمستر بعدی از 27 ماه حمل شروع می‌شود و درس‌ها طبق معمول جریان می‌‌داشته باشد.

 در اعلامیه آمده بود:" دانشجویان که در امتحان کانکور کامیاب شده اند ثبت نام‌ آن‌ها در جریان درس‌ها و امتحانات سمستر جاری دوام می‌داشته باشد و درس‌های شان از سمستر آینده شروع می شود".

این حالی است که وزارت تحصیلات عالی دراعلامیه‌ دیگر گفته بود که مطابق تقسیم اوقات دختران دانشجو قبل از ظهر و پسران دانشجو بعد از ظهر به دانشگاه‌ها حاضر شده به دروس خویش مشغول می‌شوند.

گفتنی است که با تحولات نظامی و سیاسی بیش از به شش ماه قبل که منجر به سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد طالبان بر افغانستان شد درواز‌ه‌های دانشگاه‌ها دولتی ولایت سرد‌سیر تا هنوز بسته بود اما دانشگاه‌های ولایات گرم‌سیر به تاریخ 13 ماه دلو آغاز شده بود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
امتحان کانکور ۱۴۰۱ چی وقت گرفته میشود
آخرین اخبار