معاون وزیر صمت:

اختلاف قیمت تولید و مصرف نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد

معاون وزیر صمت گفت: بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد و مردم اگر اختلافی دیدند باید گزارش دهند و مطالبه گری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- عباس تابش گفت: تنظیم بازار از ثبات متغیر‌های کلان اقتصادی و سپس فراوانی کالا می‌گذرد، برخی مواقع همه متغیر‌های اقتصادی در اختیار سردمداران و مدیران کشور نیست و تحریم بر آن‌ها تاثیر گذار است.

این موضوع را رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر مطرح کرد.

تابش می گوید: امروز به‌ منظور اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" به استان بوشهر سفر کرده ایم؛ این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

تابش گفت: در این طرح به دنبال شفاف‌سازی هستیم تا مشخص شود فرایند افزایش قیمت از تولیدکنندگان به شرکت پخش و سپس از خرده‌فروش و به مصرف‌کننده بررسی می‌شود.

به گفته او برخی کالا‌ها از مرحله تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند، برای مثال یک فیلتر روغن ۱۸۰۰۰ تومان به شرکت پخش تحویل داده می‌شود و ۴۸ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود.

او می گوید: چهار گروه تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و فروشنده خرد با طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" مخالف هستند، زیرا پول زیادی به جیب آن‌ها می‌رود.

به گفته تابش مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.