مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون آب ورودی به سد تهم ۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - افشاری گفت: حجم مخزنی سد تهم تا دوم اسفند ماه پارسال بیش از ۴۹ میلیون مترمکعب بود که این میزان در سال آبی جاری به بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

او می گوید: این حجم از آب موجود در سد تهم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: امسال فقط ۳۳ درصد از حجم سد تهم آب دارد در حالیکه در سال آبی گذشته این میزان ۵۸ درصد بوده است.

افشاری می گوید: آب ورودی به سد گلابر ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گفته  او این سد امسال بیش از ۶۳ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان پارسال بیش از ۷۷ میلیون مترمکعب بود که امسال شاهد کاهش ۱۷ درصدی آب آن هستیم.

او گفت: هم اکنون ۵۵ درصد از سد گلابر آب دارد که این میزان در سال گذشته ۶۶ درصد بود.

افشاری، به حجم آب در سد کینه ورس اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷۲ درصد از حجم این سد آب دارد که این رقم در مدت مشابه پارسال  ۹۱درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر سد کینه ورس بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب بود که شاهد کاهش ۲۱ درصدی آب این سد هستیم.

به گفته افشاری، آب ورودی سد کینه ورس نیز ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

او حجم مخزنی آب سد تالوار را بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: این میزان حجم آب در سال گذشته بیش از ۱۲۱ میلیون مترمکعب بود که حجم آن در سال آبی جاری ۳درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون ۲۵ درصد از سد تالوار پر از آب است که سال گذشته این میزان ۲۴ درصد بود.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، منابع آب سد تهم برای تأمین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
عربستان با بودجه نفتی و... به بحران اب غلبه کرد کشور ما چی؟؟؟؟ دیر بجنبید بحران و جنگ داخلی اب رخ میده