رییس ستاد اقامه نماز اصفهان گفت: ۳۸ مسجد در جاده‌های اصفهان وجود دارد که نیاز است ۱۹ مسجد جاده‌ای دیگر برای رفاه حال مسافران استان احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حجت الاسلام ابراهیم رنجبر گفت: فاصله طولانی بین مسجد‌ها یا نمازخانه باعث این احساس نیاز است و کاهش فاصله بین مراکز برای اقامه نماز برای رفاه حال مسافران و رانندگان و کاهش ازدحام جمعیت ضرورت دارد.

او درمورد اینکه برخی مساجد بین راهی توسط متولیان جایگاه‌های سوخت مدیریت می‌شود، گفت: در صورتی که نظافت مساجد این مراکز رعایت نشود سهمیه سوخت آنان محدود و برای اصلاح متوقف می‌شود.

کمتر از ۱۰ باب از مساجد بین راهی مردمی متولی مشخصی ندارد که به دنبال ساماندهی این مراکز برای دستیابی به کیفیت در نظافت و مدیریت آن هستیم.

حجت الاسلام رنجبر در مورد اینکه جوان‌گرایی در مدیریت مساجد و همچنین توسعه فرهنگ نماز نیاز جامعه است گفت:در هر شهرستان ۹ مشاور جوان برای برنامه ریزی و راهبردی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در ستاد مذکور جذب شده و شبکه‌ای به هم پیوسته برای این مهم در سراسر اصفهان تشکیل شده است.

رییس ستاد اقامه نماز اصفهان می‌گوید این اقدام راهبردی نقش مهمی در برنامه ریزی متناسب با نسل جوان خواهد داشت که نتایج آن برای جوان گرایی در مدیریت مساجد قابل ملاحظه است.

استان اصفهان دارای بیش از پنج هزار مسجد است.

این استان دارای رتبه دوم طول جاده را در بین دیگر استان‌های کشور را دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار