آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای جاپلقی شهردار شهرکرد با فرانک کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای دیدار و در راستای افزایش تعاملات فی‌مابین بحث و گفتگو کردند.

جاپلقی در این دیدار، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه را ضروری دانست و گفت: در این راستا مشارکت در توسعه مراکز مهارت آموزی و زیرساخت‌های فرهنگی آموزشی در آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ایجاد اشتغال برای شهروندان به عنوان یکی از موثرترین راهکار‌های تربیت نیروی انسانی متخصص برای بهبود کیفیت و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کاهش معضلات زندگی شهری است.

افزایش توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز شهروندان، حفظ و توسعه فضای سبز، افزایش رضایت شهروندان با ارتقاء مهارت‌های فنی و شغلی اصناف، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و کمک به اقتصاد خانوار‌های شهری با توانمندسازی شغلی مهارت جویان به ویژه در زمینه مشاغل خانگی، توسعه صنایع دستی بومی و توانمندسازی شهروندان جهت افزایش اشتغالزایی و درآمدزایی از مواردی است که شهرداری و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در راستای توسعه شهری، تعاملاتشان را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید


شهرکرد یکی از شهر‌های متفاوت کشور است که در حوزه گردشگری، صنایع دستی و... سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند به عنوان آموزش دهنده یار و یاور مدیریت شهری باشد و در توسعه شهری کمک کند.

با هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای و شهرداری می‌توانیم در روند اشتغال جوانان تأثیرگذار باشیم.

کبیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ضمن اشاره به تعامل و همکاری‌های سازنده و چشمگیر آموزش فنی و حرفه‌ای استان با شهرداری گفت: با توجه به تعاملات سازنده با شهرداری و پل ارتباطی به وجود آمده در برنامه‌های مختلف توانستیم خوش بدرخشیم و این مهم به واسطه هم‌افزایی دستگاه‌ها بوده است.

ما می‌توانیم از نخبگان مهارتی، مربیان خبره مجموعه آموزش فنی وحرفه ای، خبرگان و استاد‌کاران صنوف در زمینه مشاغل مختلف به صورت آموزش دوگانه بهره‌مند شویم و شهرداری به عنوان پل ارتباطی به این موضوع کمک کند.

در موضوع مهارت‌آموزی نگاه متفاوت مردم به مهارت است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود تا جوانان به مهارت‌آموزی روی آورده و دغدغه اشتغال برای خانواده‌های آن‌ها رفع شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار