رئیس منطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله در شهرستان شیراز، با اشاره به شناسایی گروه‌های متخلف، از دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط جنگلی و ذغال، طی هفته گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  افتخارنیا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شیراز مستقر در منطقه حفاظت شده مله گاله، در هفته جاری طی گشت و کنترل‌های شبانه روزی موفق به دستگیری ۳ متخلف قطع درخت وتهیه زغال شدند.

او گفت: ماموران یگان حفاظت مستقر درمنطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله روز گذشته هنگام گشت زنی در کوه‌های شکفت و رمقان در کوهمره سرخی متوجه صدای اره برقی شده و پس از مدتی گشت و کنترل و پیاده روی، متخلف را شناسایی کردند.

رئیس منطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله گفت: متخلف یاد شده، اقدام به قطع ۵ اصله از درختان بلوط و تهیه مقادیری هیزم با احداث ۲حلقه کوره زغال کرده بود که این فرد خاطی با اره برقی روشن به ماموران یگانه حفاظت حمله ور و موجب ضرب و جرح یکی از ماموران شده و از محل گریخت.

افتخارنیا گفت: پس از تعقیب، فرد متخلف در یکی از روستا‌ها شناسایی و پس از تشکیل پرونده، موضوع به مقام قضایی ارجاع شد.

رئیس منطقه حفاظت شده مُله‌ی گاله، همچنین از دستگیری ۲ فرد متخلف که اقدام به تهیه هیزم از چوب بلوط جنگلی کرده بودند و تشکیل پرونده برای آنان خبر داد و گفت: طی ۲ روز گذشته ۳ پرونده تخلف قطع درخت و تهیه هیزم و زغال تشکیل شده است.

افتخارنیا گفت: طبق مواد ۴۲ و۴۹ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، قطع درخت، تهیه هیزم از چوب‌های جنگلی، تهیه زغال و احداث کوره زغال ممنوع است، بنابراین ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس، در تلاشی شبانه روزی در راستای اجرای این قانون، گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار