رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت : با ورود سامانه ناپایدار جوی از بامداد جمعه به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۵متر بر ثانیه معادل ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیرپرویز نجفی گفت : دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۱درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۰ درصد است.

به گفته رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین این سامانه ناپایدار طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی تا اواخر وقت فردا شنبه بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد و احتمال گرد و غبار و بارش پراکنده باران خواهیم بود.

از ابتدای امسال در مجموع این شهرستان ۶۴ روز غبارآلود بود که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ۱۰ و دی چهار روز و بهمن ماه ۱۱ روز بوده است.

از ابتدای سال زراعی جاری در شهرستان مرزی قصرشیرین تا بهمن پایان بهمن ماه در مجموع ۱۲۳.۹ میلی متر بارن باریده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

تزریق  ۷۹ هزار دُز واکسن در روانسر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: از ابتدای آغاز فرآیند واکسیناسیون، تاکنون ۷۹ هزار دُز واکسن در سه نویت در این شهرستان تزریق شده است.

محی الدین امینی گفت: ۹۴ درصد مناطق روستایی و ٨۶ درصد مناطق شهری دُز اول و ٨٨ درصد مناطق روستایی و ۷۴ درصد مناطق شهری نیز دُز دوم را تزریق کرده اند.

در تزریق دُز سوم، در ۴۴ درصد مناطق روستایی و ۲۲ درصد مناطق شهری نیز واکسیناسیون انجام شده است.

از ۱۷ بهمن ماه تاکنون به طور میانگین روزانه ۵۰ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در روانسر شناسایی شده هم اکنون شهرستان روانسر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و هفت بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های جوانرود و کرمانشاه بستری هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان ۲ هزار و ۴۷۰ نفر است از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در روانسر از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، یک هزار و ٨۴۵ نفر به صورت سرپایی و ۵۵۵ نفر نیز پس از بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مداوا شدند و متاسفانه ۶۸ نفر نیز با تشخیص مبتلای قطعی فوتی داشتیم.

علایم بالینی این سویه جدید (امیکرون) بسیار مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزاست بنابراین هر نوع علایم سرماخوردگی را اُمیکرون قلمداد کرده و با قرنطینه خانگی و کاهش مواجهه با دیگران بویژه سالمندان، بیماران دیابتی، افراد با بیماری مزمن کنترل نشده و بیماران سرطانی در حفظ سلامت خود و ایمنی اطرافیان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشیم.

افرادی که فرآیند سه نوبت واکسن کرونا را انجام داده اند در صورت ابتلا علایم بسیار خفیف و کوتاه مدتی را تجربه نموده اند و ابتلا به اُمیکرون در آن‌ها باعلایم جدی و خطر همراهی نداشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.