از مجموع سواحلی که مشمول قانون آزادسازی می‌شدند فقط نیم درصد هنوز آزاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام شده آزاد سازی سواحل شمال با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و استانداران و مدیران استان های شمالی در رامسر گفت: ۴ درصد سواحل بطول ۱۹ کیلومتر  در قالب مراکز تفریحی و گردشگری و آموزشی در اختیار دستگاه‌های دولتی و ۵ درصد نیز بطول ۲۳ کیلومتر در اختیار بخش خصوصی و اشخاص حقیقی بود که آزادسازی شده است.

او افزود: ۶ درصد از سواحل مازندران به طول ۲۹ کیلومتر در اختیار دستگاه‌های دولتی مجاز شامل نیرو‌های دریایی و بنادر است که کار تخصصی دریا دارند و مشمول عقب نشینی از ساحل نمی‌شوند.

طرح آزادسازی ساحل اگرچه در قانون برنامه چهارم توسعه لحاظ شده بود، اما به دلایلی به کندی اجرایی می‌شد تا اینکه دهم بهمن ماه رئیس جمهور در دستوری به دستگاه‌های دولتی خواست سواحل تحت تصرف خود را حداقل تا ۶۰ متر قانونی حریم دریا طی ۲۰ روز آزاد کنند این فرمان از همان روز با هدف مدیریت سواحل و هموارسازی استفاده مردم و در ۱۵ شهرستان ساحلی مازندران اجرایی شد.

به گفته معاون عمرانی استاندار مازندران هم اکنون فقط نیم درصد اراضی آزاد نشده است که این نیم درصد نیز باید بصورت مشاع برای استفاده مردم بازگشایی شود.

مازندران ۴۳۷ کیلومتر ساحل است

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.