مهم‌ترین حوادث ۶ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۶ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل اغفال بانوان در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار داشت: در پی وصول ۴ فقره پرونده با موضوع اغفال و آزار و اذیت بانوان در حوزه سطح شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حبیبی گفت: در این راستا با اقدامات شبانه روزی و اطلاعاتی پلیس، متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه سلاح سرد و یک اسپری فلفل کشف شد.

او می‌گوید: این متهم با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید تحت عنوان مسافرکش، بانوان را سوار و با تهدید اسلحه، پس از اغفال، اقدام به آزار و اذیت آن‌ها می‌کرده است و در سوابق این متهم، مواردی همچون حمل مواد مخدر و نزاع و درگیری نیز دیده می‌شود.

موتورسیکلت ۱۰ میلیاردی قاچاق در فسا توقیف شد

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی فاقد پلاک مشکوک و دستور توقیف آن را صادر که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی موتورسیکلت قاچاق را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی فسا گفت: ارزش وسیله نقلیه مذکور ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موبایل‌های قاچاق دربازرسی از پژو

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پژو و کشف ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کلانتری "۳۴ جام جم" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ورودی شیراز به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

به گفته او؛ ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۰۶ دستگاه موبایل خارجی قاچاق کشف کنند که در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظز کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف وسایط نقلیه دارای دستور قضائی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف ۳۵ دستگاه وسایط نقلیه دارای دستور قضائی طی سه روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران و خودرو‌های متخلف و مزاحم با هدف افزایش ضریب امنیتی و ایجاد فضای امن برای شهروندان و برخورد با آلودگی‌های صوتی به اجرا گذاشته شد.

او گفت: در این طرح ۲۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مورد استعلام قرار گرفت و ۳۵ دستگاه که دارای دستور قضائی بودند روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ نیکبخت با قدردانی از حسن اعتماد مرد به پلیس، گفت: شهروندان می‌توانند برای اجرای بهتر این طرح‌ها، هرگونه اخبار در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

با دستگیری آدم‌ربایان، نوجوان ۱۹ ساله دارابی به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی داراب گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان نوجوان ۱۹ ساله از چنگال آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی ربایش نوجوانی ۱۹ ساله در ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری در یکی از محلات بخش "فورگ" داراب، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

او گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش این نوجوان را ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب گفت: با توجه به حساسیت موضوع به منظور حفظ جان این فرد، ماموران پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را آغاز و مطلع شدند آدم ربایان به دلیل اختلافات مالی با پدر فرد ربوده شده (معامله ناصواب مواد مخدر) او را گروگان گرفته‌اند.

سرهنگ نوشاد گفت: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر از آدم‌ربایان را شناسایی و با استفاده از شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی آنان را کمتر از ۱۷ روز در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی گفت: روز گذشته همدستان آدم ربایان که عرصه را برخود تنگ دیده بودند گروگان را در شهرستان "بندرعباس" رها و فرد ربوده شده خود را به پلیس آگاهی داراب معرفی کرد.

به گفته او؛ فرد ربوده شده صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ نوشاد گفت:متهمان (۲۴ و ۶۰ ساله) برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر همدستان آنان با جدیت ادامه دارد.

کشف هروئین در منزلی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۱۰ کیلو هروئین در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: مأموران انتظامی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری هروئین در منزل خود در یکی از محلات این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته او؛ ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۰ کیلو هروئین کشف کنند.

فرمانده انتظامی جهرم گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

او گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری ‏فردی که اقدام به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود خبر داد. ‏

سرهنگ مراد صارمی گفت: به دنبال شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه همسر سابق وی با انتشار تصاویر ‏خصوصی‌اش در فضای مجازی و اجرای ویدئو زنده در اینستا گرام موجب هتک حرمتش شده است که رسیدگى به موضوع به صورت ویژه در دستور ‏کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. ‏

او گفت: کارشناسان با انجام تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی محل سکونت وی در استان اصفهان شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به اقلید انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجهه شدن با مدارک و ‏مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انتقام گیری از شاکی (همسر سابقش) عنوان کرد. ‏

سرهنگ صارمی گفت: تلفن همراه وسیله مناسبی برای تهیه و نگهداری فیلم و عکس‌های شخصی و خانوادگی نیست.

او به ‏شهروندان هشدار داد: طبق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای، هرکسی که به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت، تصویر یا ‏فیلم خصوصی و خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت افراد منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا ‏هتک حیثیت شود به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد. ‏

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در سطح حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

به گفته او؛ با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران پاسگاه انتظامی "رامجرد" موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در حوزه استحفاظی اعتراف کردند و سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی گفت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آباده طرح سرکشی از پارکینگ‌ها در سطح این شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

به گفته او؛ ماموران انتظامی در اجرای این طرح‌ها موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد پلاک و مدارک را کشف کنند.

سرهنگ مسعودی  می‌گوید" تلاش جهت شناسایی مالکان موتورسیکلت‌ها ادامه دارد و ارزش وسایط نقلیه مکشوفه برابر نظرکارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

با تیزهوشی پلیس فتا، پیرمرد گمشده به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: پلیس فتا با تیزهوشی و ذکاوت، موفق شد پیرمردی که ۵ روز قبل ناپدید شده بود را به آغوش خانواده‌اش بازگرداند.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و اظهارکرد برادر ۶۳ ساله‌ام چند روز قبل از خانه بیرون رفته، اما بعد از آن دیگر از برگشت وی به منزل خبری نشده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند فرد مفقود شده در حالی که فقط یک کارت عابر بانک به همراه داشته را در شیراز شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: کارشناسان فرد پیدا شده در حالی که از بیماری آلزامیر رنج می‌برد را تحویل خانواده‌اش دادند و  خانواده این فرد از اقدام به موقع پلیس قدردانی کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار